هدفگذاری برای تحصیل ۴۲ درصد دانش‌آموزان زنجانی در هنرستان انجام شد

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه دوم ۳۷ درصد دانش آموزان استان در هنرستان های فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل بودند که هدفگذاری این اداره کل افزایش تحصیل در هنرستان‌ها تا ۴۲ درصد است.

وهاب ادیبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و آماده به کار انجام می‌شود تا دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه آماده بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که بازار کار دانش‌آموزان هنرستانی بیشتر از سایرین است، اظهار داشت: در همین راستا آموزش و پرورش هم سیاست‌های خود را در بحث آموزشی تقاضامحور ارائه می‌‎کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای نیل به این هدف اداره کل وارد همکاری با صنایع هم شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه مربوطه برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با شهرک‌‎های صنعتی منعقد شده است.

وی گفت: در حال حاضر ورود به دانشگاه آسان ولی ایجاد شغل بسیار سخت است، به همین خاطر گسترش هنرستان‌ها در جوار صنایع می‌تواند کمک قابل توجهی در ایجاد شغل داشته باشد.

ادیبی به دیگر اهداف این اداره کل در حوزه افزایش هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف راه اندازی هنرستان در جوار صنایع است.

به گزارش ایرنا، امسال رشته‌های تحصیلی در بخش هنرستانی به روزرسانی شده و ۴۶ رشته جدید به رشته‌های موجود اضافه خواهد شد.

همچنین طی اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در حال حاضر قریب به ۲۲۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۲۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha