سرپرست شهرکهای صنعتی: ۱۵۴ واحد صنعتی جدید در هفته دولت بهره‌برداری شد+فیلم

مشهد-ایرنا- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۵۴ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۷۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۴ هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ۲ واحد صنعتی جدید در شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۳ واحد صنعتی با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: از بین واحدهای صنعتی مزبور در استان خراسان رضوی که در هفته دولت بهره برداری شدند، ۲ واحد صنعتی شامل واحد تولید تابلو برق و واحد تولید شیشه در زمره طرحهای ایجادی بودند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: امسال در پی تحقق هدف گذاری برای کشور در حوزه احیای واحدهای صنعتی، تاکنون ۱۹۴ واحد صنعتی تعطیل شده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند.

سرپرست شهرکهای صنعتی: ۱۵۴ واحد صنعتی جدید در هفته دولت بهره‌برداری شد+فیلم

مقیمی پس از افتتاح ۲ واحد صنعتی تابلو برق و شیشه در شهرک صنعتی مشهد پیرامون مشکلات آنها گفت: یکی از مشکلات این واحدها در حوزه صادرات است که سازمان صنایع کوچک تلاش دارد با ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات و هماهنگی با سازمان توسعه تجارت، مشکل صادراتی واحدهای صنعتی را رفع کند.

وی ادامه داد: امروز در پی مشکل صادرات واحد تولیدی تابلو برق شهرک صنعتی مشهد مقرر شد که ۲ شرکت مدیریت صادرات دیگر علاوه بر شرکتهای مدیریت صادرات مزبور در خراسان رضوی در حوزه پلیمری و فلزی ایجاد شود تا مسئولیت صادارت محصولات واحدهای تولیدی در این رسته را برعهده گیرد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مشکل واحد صنعتی مزبور را عدم توانایی در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور یا رفع تعهد ارزی ذکر و بیان کرد: شرکت مدیریت صادرات زمینه صادرات کالا و افزایش آن را بویژه به کشورهای همسایه فراهم می کند.

سرپرست شهرکهای صنعتی: ۱۵۴ واحد صنعتی جدید در هفته دولت بهره‌برداری شد+فیلم

به گزارش ایرنا، امروز واحد صنعتی شیشه از گروه صنعتی «شیشه ایمنی نعمتی» با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شهرک صنعتی مشهد به بهره برداری رسید، این واحد از سری واحدهای کانی غیرفلزی است که با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال، اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و با ظرفیت تولید شیشه ضدگلوله ۲۵۰ تن و شیشه نشکن ۶۵۰ تن در سال ایجاد شده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از این واحد قول پیگیری برای تامین تسهیلات از محل صندوق شکوفایی معاونت علمی رییس جمهور و همچنین پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان برای راه اندازی خط تولید شیشه دوجداره و لمینت در این واحد را داد.

واحد صنعتی دوم که امروز با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شهرک صنعتی مشهد به بهره برداری رسید، واحدی از گروه صنعتی "تفکرنیا" است که با سرمایه گذاری ۴۲۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار دستگاه انواع تابلوهای برق فشار متوسط تا ۳۳ کیلوولت و فشار ضعیف تا یک کیلوولت و بدنه فلزی تابلوهای برق ایجاد شده است. این گروه صنعتی، واحد تعطیل را احیا کرده و با محصولی جدید آن را مجددا به چرخه تولید بازگردانده است که در این راستا برای ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از این واحد نسبت به پیگیری برای راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و صادرات با ارز ریالی آن و تامین ماشین آلات داخلی آن قول مساعدت داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha