اقدامات دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسلامشهر چه بود؟

اسلامشهر - ایرنا - اسلامشهر محور ارتباطی شهرهای غربی و جنوب غربی پایتخت به تهران به شمار می رود از این رو دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته اقدامات درخوری در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلامشهر بیخ گوش تهران با ۶۰۰ هزار نفر جنعیت قرار گرفته و محور مواصلاتی شهرهای غربی و جنوب غربی به پایتخت به شمار می رود؛ از این رو توجه به حمل و نقل جاده ای و راهداری این شهرستان مهم است و فقط مختص اسلامشهر نیست.

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ویژه پس از سفر رییس جمهور به اسلامشهر در سوم آذر پارسال تحولی اساسی که شروع شده بود ادامه یافت و طبق اطلاعاتی که در اختیار ایرنا قرار گرفته هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

براساس این گزارش، کمربندی جنوبی اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم برای حمل و نقل اهمیت دارد از این رو پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته که این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

از سوی دیگر هم ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۱۷ طرح در حوزه راهداری شهرستان اسلامشهر داده شده است.

اجرای روکش آسفالت، تعریض و آسفالت جاده شهیدان احسانی راد(حسن آباد خالصه به پل بادامک) با ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار، بهسازی، روکش آسفالت و ایمن سازی جاده احمدآباد مستوفی با ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۱ بخش دیگری از اقدامات در بهبود راه های شهرستان اسلامشهر بوده است.

همچنین امسال بهسازی و روکش آسفالت محور احمدآباد مستوفی با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار کلید خورده و اقدامات مشابه هم در محور کانال نواب صفوی(جاده درختی) و محور روستایی ده عباس با ۱۶۰ میلیاردریال اعتبار انجام شده است.

بهسازی، تعریض و روکش آسفالت محور روستای حسین آباد به علی آباد طپانچه با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و تعریض محور روستایی ایرین با یکصد میلیاردریال اعتبار در دستور کار است.

همچنین طرح بهسازی و روکش آسفالت محور بلوار حضرت معصومه (س) با ۲۷۰ میلیارد ریال در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و ساماندهی و اصلاح ورودی کمالیه از آزادراه تهران- قم با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله تامین اعتبار است.

یادآوری می شود که تعریض محور روستایی کمالیه با ۲۰۰ میلیاردریال اعتبار با رفع معارض اجرای پروژه به زودی آغاز می شود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha