۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85217280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضویت در بریکس و شانگهای هنر رئیس جمهور و دولت سیزدهم است

شیراز - ایرنا - امام جمعه موقت شیراز گفت: عضویت در ۲ پیمان جهانی بریکس و شانگهای که نیمی از جهان را در برمی‌گیرد هنر دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی بود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: این در حالی است که بسیاری افراد معتقد بودند بدون امضای توافقنامه با آمریکا دیگر پیمان‌های جهانی امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به گستره ۲ پیمان شانگهای و بریکس، یادآور شد: جمهوری اسلامی با این روابط بین‌المللی نیازمند برقراری ارتباط باآمریکا نیست.
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: فروش نفت کشور که در دولت‌های گذشته به ۳۰۰ هزار بشکه رسیده بود در دولت سیزدهم با عزت به بیش از یک میلیون بشکه رسید.
وی دولت مردمی سیزدهم اقدامات بزرگی در ۲ سال فعالیت خود انجام داده که از این شمار می‌توان به ایجاد بیش از یک میلیون شغل، ساخت و تکمیل یک میلیون و ۹۰۰ مسکن، احیای سه هزار و ۵۰۰ کارخانه و واحد تولیدی راکد و تکمیل و افتتاح هزاران پروژه در همین هفته دولت اشاره کرد.
رضوی اردکانی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌ها فاز ۱۱ پارس جنوبی در عسلویه بود که در غیاب مهندسین خارجی با همت و همراهی مهندسان مدافع اقتصادی ایران اسلامی پس از ۲۰ سال توقف در ۲۰ ماه تکمیل و بهره‌برداری شد.
وی اضافه کرد: تکمیل بزرگراه شیراز - اصفهان از اقدامات دیگر دولت سیزدهم بود که بزودی با حضور رئیس جمهور به طور رسمی بهره برداری می‌شود و به عنوان یکی از بزرگترین محورهای کشور، در کاهش مسیر و مصرف سوخت بسیار موثر است.
امام جمعه موقت فارس گفت: با همه این اقدامات اما برخی گرانی‌ها سبب شده که این خدمات جلوه نکند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که هیچ بن بستی وجود ندارد، گفت: کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی باید در اولویت قرار گیرد و متفکران اقتصادی در این زمینه هم اندیشی کنند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخنان برخی جاهلان درباره فعالیت سپاه پاسداران و عراق و سوریه، ادامه داد: تروریسم تا پشت مرزهای ایران آمده بود که اگر فعالیت و جانفشانی سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی و جوانان ایران نبود باید در داخل کشور با آنها می جنگیدیم.
رضوی اردکانی گفت: با طرحها و برنامه‌ریزیهای انجام شده امنیت اماکن مقدس تقویت می‌شود.
وی ضمن اشاره به روز تعاون در هفته پیش رو گفت: اساس فعالیت جمهوری اسلامی ایران بر تعاون مردم است و هرجا مردم مشارکت کرده‌اند گره‌ها گشوده شده است.
وی در پایان با انتقاد از وضعیت برخی از آسایشگاههای سالمندان و معلولان در فارس، از استاندار، نمایندگان مجلس و رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست با معرفی نمایندگانی بر این مراکز نظارت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha