۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85217373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدافند هوایی اجازه تجاوز به حریم کشور را نخواهد داد

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبر: 85217373
پدافند هوایی اجازه تجاوز به حریم کشور را نخواهد داد

اصفهان_ایرنا_ فرمانده گروه پدافند هوایی شهید رفیعی گفت: پدافند هوایی اجازه نمی‌دهد حتی یک لحظه به حریم و آب، خاک و آسمان کشور تجاوز شود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ‌ دوم ستاد حسین نوروزی که پیش از بیان خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل پدافند هوایی کشور سخن می‌گفت، افزود: رهبری نظام در سخنان خود چندین بار به خط مقدم بودن و اولویت داشتن پدافند هوایی کشور اشاره و توصیه کردند که بُنیه دفاعی پدافند هوایی باید قوی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشینه پدافند هوایی کشور به سال ۱۲۹۷ بازمی‌گردد که پس از یک دوره در سال ۱۳۴۵ تجهیز و سازمان دفاع هوایی به پدافند هوایی تبدیل و نخستین سامانه راداری کشور در منطقه "دوشان تپه" مستقر شد.

فرمانده گروه پدافند هوایی شهید رفیعی تصریح کرد: در دهه هفتاد، سیر تحولات پدافند هوایی کشور طی و در نهایت بدلیل مسئولیت سنگین این رشته، در سال ۱۳۸۰ به دستور مقام معظم رهبری از بدنه نیروی هوایی جدا و مستقل شد.

وی ادامه داد: پدافند هوایی اکنون جزو نیروهای چهارگانه ارتش است و حفظ و حراست ۹ منطقه عملیاتی در ایران را بر عهده دارد.

امیر سرتیپ‌ نوروزی اضافه کرد: وظیفه دفاع از آسمان سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به طول سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافندی نیز بر عهده پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهانی است.

وی با اشاره به مهمترین ماموریت پدافند هوایی شامل کشف، شناسایی، درگیری و انهدام بیان داشت: در این فرماندهی هر پرنده مشکوکی که وارد خاک کشور شود شناسایی، خروج هواپیما از مدار و اعلام خطر به موقع به سازمان‌های نظامی و غیرنظامی بر عهده پدافند هوایی است.

فرمانده گروه پدافند هوایی شهید رفیعی با اشاره به عملیات‌ پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت‌المقدس با ابتکار شهید ستاری بعنوان "پدر پدافند هوایی نوین ایران" با شلیک ۸۰ موشک، بیش از ۶۰ فروند جنگنده دشمن ساقط شد و در دفاع از جزیره خارک که ۹۰ درصد از صادرات نفت ما از این منطقه صورت می گرفت، پدافند ما اجازه نداد حتی یک روز این صادرات قطع شود.

امیر سرتیپ‌ نوروزی تصریح کرد: پدافند هوایی کشور در سال‌های پس از دفاع مقدس نیز در دفاع از مراکز حیاتی و اماکن هسته‌ای کشور نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش ایرنا، ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی حفاظت از فضای استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha