۸۷۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی به زائران اربعین تحویل شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: تا صبح امروز(شنبه) ۸۷۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر و تحویل متقاضیان شد.

سردار علی ذوالقدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کماکان تمامی دفاتر صدور گذرنامه کشور فعال هستند و تا الان ۸۸۰ هزار تقاضاً گذرنامه زیارتی دریافت کردیم که بیش از ۹۸ درصد آن صادر و تحویل متقاضیان شد.

وی تاکید کرد: اغلب زائران نیز به عتبات عالیات مشرف شدند و اکنون در مسیر بازگشت قرار دارند. اما با این حال مراکز صدور گذرنامه تا پایان اربعین اقدام به صدور گذرنامه خواهند کرد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به آغاز بازگشت زائران از چهار روز گذشته، گفت: شاهد مدیریت خوب مردمی در سفر امسال بودیم که برای بهره دیگر زائران در کوتاه‌ترین زمان کشور عراق را ترک کردند.

۸۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی به زائران اربعین تحویل شد

گذرنامه اربعین مختص محرم و صفر

سردار ذوالقدری درباره مدت اعتبار گذرنامه زیارتی نیز توضیح داد و گفت: طبق توافق ما با کشور عراق این گذرنامه مربوط به ماههای صفر و محرم امسال است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار گذرنامه‌های زیارتی با اعتبار ۵ ساله صادر می‌شود، افزود: لازم است پس از اربعین مجدد با کشور عراق برای استفاده عادی و در تمام فصول از این گذرنامه‌ها توافقی صورت گیرد.

به گفته رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، در حال حاضر گذرنامه زیارتی برای کشور عراق تا پایان ماه صفر قابل استفاده است تا اینکه توافقی جدید صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha