هزار میلیارد ریال وام ازدواج و فرزندآوری در همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان همدان گفت: بیش از ۷۹۰ فقره وام ازدواج و فرزندآوری به میزان یک هزار میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ۱۴۰۲ توسط این بانک پرداخت شده است.

مرتضی بهاروند روز شنبه به مناسبت هفته دولت و روز بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج زودهنگام و فرزندآوری، حمایت از زوجین در دستور کار این بانک قرار گرفته به گونه ای که میزان پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری پنج ماهه امسال ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال پایدار یکی از اولویت های اصلی این بانک بوده که در این راستا سه هزار فقره وام اشتغالزایی و کارآفرینی به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در پنج ماهه ابتدای سال جاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمند سازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه و تلاش برای رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

بهاروند افزود: این بانک با اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی و معیشتی دهک های پائین به طور ویژه تامین مالی اقشار کمتر برخوردار را از طریق وام های قرض الحسنه مد نظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه حرکت بانک به سمت جایگزین کردن مزد خدمت به جای کارمزد ثابت سالانه است افزود: کاهش هزینه‌های دریافت خدمات بانکی برای مشتری، یکی از اولویت های بانک در پیاده سازی زمینه‌های غیرحضوری و بانکداری دیجیتال است که مشتریان می توانند بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی از خدمات بانکداری مدرن استفاده کنند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان همدان اضافه کرد: مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید اقلام پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا، راه اندازی پنل های خورشیدی، مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی از جمله اقدامات عام‌المنفعه و فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک است.

هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در همدان پرداخت شد

بهاروند ادامه داد: همچنین مشارکت در آزادسازی بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه و مشارکت در آزادی زندانیان با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از دیگر نمونه‌ های فعالیت‌های اجتماعی این بانک است.

وی گفت: این بانک در ادامه برنامه‌های خود برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، سال گذشته اقدام به پرداخت یک هزار و ۱۰۰ فقره وام قرض الحسنه بند ج تبصره ۱۶ به بیماران معسر خاص به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر سامانه های بانکداری غیرحضوری در تسریع عملیات بانکی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۹ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که بیش از ۵۰ درصد این تسهیلات به صورت غیرحضوری و از طریق وب سایت بانک و نرم افزار «مهریران» بوده است

بهاروند، صدور سفته الکترونیکی را عاملی مهم در اجرای فرآیند پرداخت تسهیلات غیر حضوری خواند و افزود: افزایش امنیت، کاهش هزینه‌ها و مبارزه با پول‌شویی، از جمله مزایای صدور سفته الکترونیکی است.

وی افزایش تعداد مشتریان این بانک را نشان دهنده استقبال مردم از قرض الحسنه دانست و افزود: ضریب نفوذ کارت نقدی قرض الحسنه در استان حدود سه است که با در نظر گرفتن میانگین تعداد اعضای خانوار به گونه ای است که هرخانوار حداقل یک حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران دارد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به برکت وام های قرض الحسنه و تعهد مشتریان به بازپرداخت وام های قرض الحسنه ارزان افزود: نسبت مطالبات به مصارف در بانک قرض الحسنه مهر ایران ۴۲ صدم درصد است.

بهاروند اظهار داشت: پنج هزار و ۴۹۸ فقره وام کالا کارت به ارزش ۲ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال برای خرید کالاهای ایرانی مصرفی بادوام و خدمات پزشکی در سال گذشته پرداخت شده است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون هم بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فقره وام کالا کارت به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از ۱۶۰ درصدی را داشته است.

مدیر شعب استان همدان تصریح کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات کالا کارت از ۶ الی ۲۴ ماه با کارمزد حداکثر چهار درصد است که مشتریان می توانند با استفاده از امتیاز حساب یا قراردادن ودیعه مدت بازپرداخت را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: همه متقاضیانی که دارای شرایط عمومی دریافت تسهیلات هستند و در سامانه ضمان یا اعتبار سنجی مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران اعتبار سنجی شوند می توانند بدون ضامن از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha