راهپیمایی اربعین شناساندن آرمان های تشیع به دنیای امروز است

ارومیه - ایرنا- امام جمعه چهار برج گفت: راهپیمایی اربعین مهمترین راه شناساندن آرمان های اسلام و تشیع به جهان و دنیای امروز است.

حجت الاسلام اصغر جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت این گردهمایی عظیم آنجا خودش را نشان می دهد که دیگر مذاهب و ادیان نیز خود را همراه می کنند، زیرا آرمان‌های بشری در تمام ادیان اجرای حق و عدالت بوده و هست.

وی اظهارکرد: این مهم ( اجرای حق و عدالت) با روحیه ظلم ستیزی و شهادت طلبی محقق می شود و سید الشهدا (ع) نماد ظلم ستیزی در طول ۱۴ قرن است.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: گرد آمدن توده‌های مردم در کنگره‌ عظیم اربعین با اقوام و ملیت‌های گوناگون بهترین موقعیت، بهانه و فرصت برای تبلیغ اسلام انقلابی است.

حجت الاسلام جلالی اظهارکرد: ترویج شعارهای مهم نهضت عاشورا، تبیین شجاعت و افشاگری‌های حضرت زینب (س) و به‌طور کلی تبلیغ ارزش‌های والای دینی و انقلابی یکی از شاخصهای این حرکت عظیم است.

وی افزود: این اتحاد عجیبی که پیاده روی اربعین ایجاد کرده دشمن شکن است و به فرموده مقام معظم رهبری این حرکت، جهانی شده و جهانی تر هم خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: نکته ای که نباید از آن غفلت کرد امنیتی است که محور مقاومت در این ایام در عراق و مرزها ورودی ایجاد کرده است و معاندین سعی در اخلال در این امور را هر از گاهی دنبال می کنند و بحمدالله با عنایت سیدالشهدا و تلاش سربازانش خنثی می شود.

وی افزود: دشمن و بویژه استکبار جهانی متوجه شده که هیمنه پوشالی آنها با این اتحاد و همدلی که با محوریت امام حسین (ع) ایجاد شده است از بین خواهد رفت بنابراین می بینیم هر ساله این حرکت عظیم جهانی از طرف رسانه های معاند در بایکوت خبری قرار می گیرد.

راهپیمایی اربعین شناساندن آرمان های تشیع به دنیای امروز است

به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین یا راهپیمایی اربعین، از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند و در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در زمان حکومت صدام حسین، محدودیت‌هایی در اجرای این مراسم اعمال شد، ولی با سقوط حزب بعث عراق در سال ۲۰۰۳میلادی، این مراسم احیا شد و هرساله علاوه بر شیعیان عراق، شیعیان کشورهای دیگر به راهپیمایی اربعین می‌پیوندند.

همچنین علاوه بر شیعیان گروه‌هایی از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و دیگر مذاهب نیز در پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت کردند به‌نحوی که این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان عنوان شد و درباره تعداد حاضران در این راهپیمایی، آمارهایی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون نفر بیان شده است.

گفته شده سنت پیاده‌روی در دوره شیخ انصاری (۱۲۱۴–۱۲۸۱ق) رایج بود و بسیاری از علما با پای پیاده به کربلا می‌رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha