پیاده روی اربعین تمرین تحقق تمدن اسلامی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیاده روی اربعین و حرکت زائران از ایران به سمت کربلا مانور و تمرینی برای تحقق تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام منصور امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنارهم قرار گرفتن مسلمانان و خدمت بی ادعای آنها به یکدیگر و طی مسافت های طولانی باهم برای زیارت کربلا نشان از آینده ایی می دهد که درسایه این وفاق و یکدلی تمدن اسلامی تحقق می یابد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین گفت: دشمن اگر تحلیل غلط ندهد باید تعجب کنیم آنها سرمایه گذاری های زیادی با عناوین مختلف همانند "پویش نه به اربعین " و "نه به محرم" راه انداختند تا حضور مردم در آنها را کمرنگ کنند ولی ناکام ماندند و به هدف نرسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند ایران اسلامی را کشوری نا امن و حامی تروریسم به ملت های جهان معرفی کنند افزود: اما پیاده روی اربعین و حرکت زائران از ایران اسلامی بویژه از مرز تمرچین آذربایجان غربی پادزهری بر تبلیغات منفی آنها شد و امنیت و آرامش حاکم بر ایران را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام امامی اظهارکرد: امروز میلیونها نفر از طریق ایران اسلامی عازم کربلا می شوند و مهمترین پیام این ترددها وجود امنیت پایدار در ایران اسلامی است.

وی اظهارکرد: پیاده روی اربعین الگویی از قدرت مردم را به نمایش گذاشت که چگونه یکپارچه حول امام خود حرکت می کنند و همچنین حرکت اربعین قدرت و رحمت امت اسلامی را به جهانیان نشان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: پیاده روی اربعین یک گام خوب در راستای تمدن سازی اسلامی است و این امر مهم را محقق خواهد ساخت.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه هرجا فضیلتی باشد و مردم گرد آن جمع شوند و برای هم خدمت کنند شیاطین به وحشت می افتند گفت: عشق مردم به سید الشهدا (ع) درشهرهای مختلف و خدمت آنها به زائران حسینی نه تنها دشمن را به هراس می اندازد بلکه قدرت آفرین است.

پیاده روی اربعین تمرین تحقق تمدن اسلامی است

به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین یا راهپیمایی اربعین، از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند و در طول مسیرهای راهپیمایی، جایگاه‌هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در زمان حکومت صدام حسین، محدودیت‌هایی در اجرای این مراسم اعمال شد، ولی با سقوط حزب بعث عراق در سال ۲۰۰۳میلادی، این مراسم احیا شد و هرساله علاوه بر شیعیان عراق، شیعیان کشورهای دیگر به راهپیمایی اربعین می‌پیوندند.

همچنین علاوه بر شیعیان گروه‌هایی از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و دیگر مذاهب نیز در پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت کردند به‌نحوی که این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان عنوان شد و درباره تعداد حاضران در این راهپیمایی، آمارهایی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون نفر بیان شده است.

گفته شده سنت پیاده‌روی در دوره شیخ انصاری (۱۲۱۴–۱۲۸۱ق) رایج بود و بسیاری از علما با پای پیاده به کربلا می‌رفتند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha