ترقی: دولت ابزارهای تبلیغاتی خود را گسترش دهد

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت باید تیم سایبری قوی و منسجم تشکیل دهد تا بتواند فعالیت‌های دولت را به‌طور مستمر در فضای مجازی برای جامعه تبیین کند.

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به دستاوردهای دولت که مورد تمجید مقام معظم رهبری در تمجید عملکرد دولت گفت: تلاش دولت در جهت ارتباط و مواجهه مستقیم با مردم، طی دو سال گذشته بسیار مثبت و اثرگذار بوده است. از سوی دیگر و در سیاست خارجی، ارتباط با همسایگان جزء مواردی بوده که دولت توانسته اقدامات خوبی صورت بدهد. خنثی‌سازی تحریم‌ها و فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی غیر فعال، از جمله دیگر موفقیت‌های دولت بوده است.

وی با اشاره به موفقیت دولت در زمینه تولید، اضافه کرد: دولت توانسته موانع سر راه تولیدکنندگان را تا حد زیادی برطرف کند. از سوی دیگر، دولت در تشخیص به موقع ایرادهای کشور و برنامه‌ریزی روی آن‌ها نظیر تامین نیاز گندم، بسیار موفق عمل کرده است.

ترقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت برای تقویت بخش اطلاع‌رسانی خود باید دست به چه اقداماتی بزند، تصریح کرد: ابزارهای دولت برای تبلیغ عملکردش، یکی روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیگری، بخشی از صداوسیما هستند اما این ابزارها، کفایت اینکه بتوانند تمام فعالیت‌های دولت را برای مردم تبیین و تبلیغ کنند و مردم را در جریان خدمات دولت قرار بدهند را ندارند.

وی با اشاره به روش‌های تقویت بخش اطلاع‌رسانی دولت، افزود: یکی از این روش‌ها، ایجاد برگزاری تورهای تبیینی است که اقشار مختلف جامعه بتوانند از اقدامات و فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف، بازدید و از نزدیک، دستاوردهای دولت را ببینند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت باید ابزارهای تبلیغاتی خود را گسترش دهد تاکید کرد: دولت باید تیم سایبری قوی برای خود ایجاد کند تا این تیم بتواند در فضای مجازی، فعالیت‌های دولت را به طور مستمر برای جامعه منعکس کند.

ترقی با اشاره به ضعف بخش اطلاع‌رسانی در استان‌ها تصریح کرد: در استان‌ها، روابط عمومی‌ها عمدتا ضعیف هستند و توانمندی رسانه‌ای قوی در آن‌ها دیده نمی‌شود. تیم رسانه‌ای دولت در استان‌ها باید تقویت و از عناصر خبره و کارکشته در امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، استفاده شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: افرادی که سنتی کار می‌کنند و ابتکار و خلاقیت برای نشان‌دادن نقاط قوت دولت را ندارند، باید کنار گذاشته شوند. اگر دولت در تیم اطلاع‌رسانی خود، تحول جدی ایجاد نکند، همچنان در برابر تهاجمات منفعل خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha