۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85217923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٢٠٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پنبه اختصاص یافت

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85217923
٢٠٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پنبه اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان از کشت پنبه در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در سالجاری خبر داد.

مجید فیاضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از هر هکتار از اراضی این شهرستان سه تن پنبه برداشت می شود، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از ۶٠٠ تن پنبه برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه کشت پنبه اقتصادی و اشتغالزا بوده و محصول آن در بسیاری از صنایع قابل استفاده است، افزود : این گیاه نسبت به سایر محصولات از نیاز آبی کمتری برخوردار و زود بازده است و می تواند در تناوب محصولاتی نظیر غلات کاشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: این شهرستان با ٢٠ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و حدود ١٢ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی و دامداری در سیستان و بلوچستان است.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر نیز گفت: پنبه محصولی است که خوراک اصلی کارخانه بافت بلوچ و چزخاننده چرخ آن است.

مهرداد جهاندیده افزود: کشت امسال کشاورزان در قالب قرارداد باشرکت گسترش صنایع بلوچ انجام شده و کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر محصول پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی درسر مزرعه از آنان خریداری می کند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha