سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه تاجیکستان کرد

تهران - ایرنا - علیرضا حقیقیان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان روز گذشته با حضور در وزارت امور خارجه کشور محل ماموریت، در مراسمی رسمی استوارنامه خود را تسلیم سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی وزارت مور خارجه تاجیکستان، در این ملاقات طرفین در مورد وضعیت کنونی همکاری‌های سودمند دوجانبه و چشم‌انداز توسعه روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه تاجیکستان ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای حقیقیان، ابراز اطمینان کرد که سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ، نقش فعال و موثر در توسعه روابط دو جانبه ایفا خواهد کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه تاجیکستان کرد

علیرضا حقیقیان از دیپلمات های باتجربه جمهوری اسلامی ایران که اخیرا به عنوان سفیر جدید ایران در تاجیکستان معرفی شده بود، هفته گذشته وارد دوشنبه شد و مورد استقبال نماینده ای از وزارت امور خارجه کشور محل ماموریت قرار گرفت.

علیرضا حقیقیان جایگزین محمدتقی صابری شده است. صابری از اسفند سال ۱۳۹۷ عهده دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بود.

حقیقیان پیش از عزیمت به محل ماموریت، با جسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار، نکاتی را درخصوص ضرورت توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات در همه زمینه‌ها با این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روابط دو کشور همسایه را به عنوان دو کشور هم زبان و هم فرهنگ حائز اهمیت دانست و بر ضرورت توسعه و تحکیم بیش از پیش مناسبات در همه زمینه ها با تاجیکستان تاکید کرد.

حقیقیان پیشتر به عنوان سفیر ایران در کشورهای ارمنستان و پاکستان و دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا خدمت کرده است. محمد تقی صابری از اسفندماه ۱۳۹۷ تا مرداد ۱۳۹۲ سفیر ایران در تاجیکستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha