کاظمی قمی: جان باختن اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- نماینده رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان در واکنش به انتشار شایعات مبنی بر کشته شدن ده‌ها تن از اتباع افغان در مرز ایران و پاکستان، گفت: در نتیجه پیگیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص شد که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، حسن کاظمی قمی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: در هیاهوی رسانه‌های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسوولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسوولانه رسانه‌های خبری است.

وی تصریح کرده: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

کاظمی قمی افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسوولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت آمدوشدهای مرزی یک مسوولیت متقابل است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت به عمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین‌المللی پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، در پی انتشار تصاویر چند مجروح در فضای مجازی که برخی رسانه‌ها ی معاند آن را حمله مرزداران ایرانی به اتباع افغانستان اعلام کردند، سردار رضا شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان ضمن رد این خبر، تصاویر و مطالب منتشر شده را از اساس کذب دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha