وزارت صنعت حمایت از شرکت‌های کوچک تولیدی را در دستور کار قرار دهد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تولیدی را در دستور کار ویژه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر کریمی» روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در اراک که با حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: ۸۰ درصد تولید کشور در شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود، بنابراین باید حمایت از این شرکت‌ها در اولویت وزارت صمت قرار گیرد.

وی بیان کرد: استان مرکزی در ۲ دهه اخیر در رقابت داخلی با سایر استان‌ها در حوزه توسعه، عقب مانده است و این عقب‌ماندگی در اراک بیشتر مشهود است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در شهرهای استان مرکزی مطلوب انجام شده اما در اراک به علت جلوگیری از توسعه، رشد واحدهای صنعتی کاهش یافته است.

کریمی افزود: یکی از مشکلات در توسعه صنعتی اراک، مسدود و فریزشدن عرصه فیزیکی(زمین) است.

وی بیان کرد: قیمت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان در سه سال اخیر چند برابر رشد کرده و سرمایه‌گذاران باید پول زیادی برای تهیه زمین هزینه کنند.

کریمی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم، از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاری در استان مرکزی به ویژه در اراک است.

مدل سرمایه گذاری در استان مرکزی متوازن نیست

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از نامتوازنی مدل سرمایه‌گذاری در استان مرکزی، گفت: در برخی از شهرستان‌ها با وجود سرمایه‌گذاری بسیار بالا، نیروی انسانی کافی تامین نشده است.

«علیرضا نظری» افزود: با توجه به شعار سال که مهار تورم؛ رشد تولید است، مهار تورم باید بیش از گذشته مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: شرکت‌ شهرک‌های صنعتی در کشور در زمینه وضعیت صدور مجوزها و پایان کار با موانعی مواجه است و بوروکراسی‌های سخت و تحریم‌های داخلی را می‌توان به وفور پیش پای سرمایه‌گذاران مشاهده کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عاملی برای توسعه زیرساخت‌ها و زمینه‌ساز پیشرفت هر منطقه است، اما یکی از مشکلات موجود در کشور، بن بست سرمایه‌گذاری است، به طوریکه سرمایه‌گذار با وجود هزینه‌های صرف شده، نیازمند حمایت است.

نظری با بیان اینکه، اگر بانک مرکزی به دنبال مهار نقدینگی است، نباید در تولید، اختلال ایجاد کند، گفت: افزایش و رونق تولید سبب می‌شود تا چرخه اقتصاد به حرکت درآید و اشتغال پایدار در استان شکل گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (جمعه) در شهرستان‌ زرندیه حضور یافت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های فراهان، دلیجان، محلات و خمین، دیدار با صنعتگران و فعالان صنعتی استان و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و اقتصادی، شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حضور در شرکت واگن پارس مپنا و بازدید از خط تولید این شرکت، بازدید از طرح نویان فرداد(فولاد)، بازدید از بیمارستان آیت خوانساری اراک، بازدید از طرح آندسازی شرکت کربن صنعت امیرکبیر و شرکت ماهد آلومینیوم در شهرک صنعتی خیرآباد از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در امروز (شنبه) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha