غیبت حریف یزدانی در مسابقات جهانی بلگراد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85218668
غیبت حریف یزدانی در مسابقات جهانی بلگراد

تهران- ایرنا- قهرمان کشتی اروپا که چندی پیش برای دیوید تیلور و حسن یزدانی رجزخوانی کرده بود مصدوم و مسابقات جهانی این رشته را از دست داد.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از روز ۲۵ شهریورماه آغاز و تا دوم مهر در شهر بلگراد پایتخت صربستان ادامه دارد. این رقابت‌ها نخستین گزینشی المپیک محسوب می‌شود و پنج نفر برتر هر وزن جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد. پیکارهای کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در ۶ وزن ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار خواهد شد. همچنین مدعیان اوزان ۵۹، ۶۶، ۷۵، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به روی تشک رقابت خواهند رفت.

میخائین لوپز، رومن ولاسوف، کامران قاسمپور، جردن باروز، باجرانگ، توماس گیلمان، جی‌دن کاکس، دیاکومیهالیس، آرتور نایفونوف، پونیاک و دائورن کورگلیف سرشناس‌ترین چهره‌های غایب در آوردگاه بلگراد به شمار می‌روند.

دائورن کورگلیف که بعد از چند سال حضور در ترکیب تیم ملی روسیه به دلیل محرومیت این کشور به عضویت تیم ملی یونان درآمد توانست در پیکارهای قهرمانی اروپا در کرواسی مدال طلا را کسب کند.

کورگلیف در گفت‌وگو با سایت کشتی داغستان غیبت خود را در رقابت‌های جهانی بلگراد تایید کرد و گفت: در جریان مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی مصدوم و مجبور شدم در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم با پای مصدوم برابر مایلس آمینه (آزادکار سن مارینو) کشتی بگیرم. بعد از آن رقابت‌ها مدتی صبر کردم اما مصدومیتم برطرف نشد و در نهایت مجبور شدم پایم را به تیغ جراحان بسپارم. من برای رسیدن به المپیک نیاز به سلامت جسمی دارم.

وی در خصوص واکنش مربیان یونان به مصدومیتش نیز گفت: گایدار گایداروف با من تماس گرفت و اعلام کرد سلامت تو مهمتر است. نمی‌خواهم عجله کنم زیرا به دنبال آن هستم تا در تورنمنت‌های دیگر مانند قهرمانی اروپا در باکو و مسابقات گزینشی المپیک در استانبول به سهمیه المپیک پاریس برسم. اینکه من مسابقات جهانی را از دست دادم ناراحت کننده است اما اگر با زانوی مصدوم به رقابت‌های بلگراد می‌رفتم کشتی برایم معنی نداشت.

دارنده نشان طلای کشتی قهرمان اروپا این را هم گفت: تا پیش از مسابقات جام ایوان یاریگین شناخت زیادی از ارسلان باگایف نداشتم اما رقابت‌های وی را از نزدیک دیدم و باور دارم که نماینده روسیه در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌تواند در جمع سه نفر برتر این وزن قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha