یک مسئول: حمایت از کشاورزان برای جلوگیری از سرقت محصولاتشان در اولویت قرار گیرد

کرمان- ایرنا- رییس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکی از جرائمی که در کشور آمار بالایی دارد، سرقت است و حمایت از کشاورزان باید در اولویت باشد زیرا یکی از دغدغه کشاورزان سرقت محصولاتشان است. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، اکبر حسینی ضیاء در سفر به شهرستان راور افزود: یکی از وظایفی که قوه قضاییه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم محول کرده، بحث پیشگیری از جرائم و آسیب ها است.

وی خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه های اجرایی استانی با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، یک طرح در کرمان با عنوان طرح پیشگیری از سرقت پسته انجام شده که طی بازدیدی که داشتیم این اقدام توانسته دستگاه های ذیربط را پای کار بیاورد و بر اساس وظایف ذاتی که قانون به آنان داده است، در این طرح مشارکت کرده و اکنون شاهد کاهش میزان سرقت براساس گفته باغداران هستیم‌.
رییس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: با این طرح میزان پرونده ها درخصوص سرقت پسته کمتر خواهد شد و با مشارکت باغداران اقدامات ایجابی و سلبی در خصوص پیشگیری از جرم صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این بازدید گفت: فرآوری محصول پسته و جذب عایدات حاصل از آن، باعث محرومیت زدایی، افزایش اشتغال، کاهش آسیب ها در آن شهرستان خواهد شد.
سید مهدی قویدل از اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در باغات راور با ابراز خرسندی از همراهی و همکاری دستگاه های مختلف در تحقق و اجرای این طرح، بیان کرد: اثربخشی این طرح در کاهش سرقت و امید به کشاورزان و حمایت از تولید و اشتغال بسیار خوب خواهد بود.
وی تصریح کرد: تامین نگهبان دائم در سطح باغات، تجمیع و فنس کشی باغات کشاورزی و حذف راههای غیرضروری، پایش تصویری و فرآوری پسته در شهرستان و جذب عایدات حاصل از آن، باعث محرومیت زدایی افزایش اشتغال و کاهش آسیب ها در آن شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر پیشگیری از وقوع جرم قدم های موثری را بر خواهیم داشت، در این خصوص ضرورت دارد کشاورزان و مدیران عامل چاه تلمبه ها با اداره جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.

قویدل در پایان از همه دست‌اندرکاران، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه قضایی و دادگستری، فرماندار و اعضای شورای تامین و... که کمک کردند تا این طرح با نحو احسنت برگزار شود، تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha