ثبت نام ۹۶ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اشنویه انجام شد

ارومیه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: ۹۶ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در مقطع ابتدایی و بیش از ۶۰ درصد در مقطع متوسطه این شهرستان ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

رئوف برهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ نشین بودن منطقه و حضور در ییلاقات، حضور نوجوانان در باغات و مزارع و اشتغال به برداشت محصول باعث شده تا تعدادی هنور موفق به ثبت نام نشوند که باید به این تعداد، دانش آموزان تجدیدی را هم اضافه کرد.

وی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید ۶۹۶ کلاس درس در شهرستان مهیا و یک‌هزار و ۲۰۰ معلم نیز برای خدمت در مناطق مختلف ساماندهی شده‌اند و دانش آموزان تا اول مهرماه فرصت ثبت نام در کلاسهای درس را دارند.

مدیر آموزش و پرورش اشنویه با اشاره به کلنگ زنی یک مدرسه در هفته دولت امسال در این شهرستان گفت: امسال اولین مدرسه شبانه روزی دخترانه روستایی منطقه در قالب مدرسه ۶ کلاسه شبانه روزی آغبلاغ با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی اشنویه

وی اظهار داشت: احداث یک مدرسه شبانه‌روزی در این منطقه به خاطر صعب‌العبور بودن مسیرهای روستایی و مشکلات فراوانی که دانش‌آموزان به ویژه در فصول سرد در پیمودن این جاده‌ها دارند، همواره یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش منطقه بوده و نبود مدرسه سبب ترک تحصیل دانش آموزان دختر می‌شود.

۱۲۰۰ معلم درآموزش و پرورش اشنویه اشتغال دارند

کلاس‌گذاری برای سوادآموزان آذربایجان غربی آغاز شد

یک هزار و ۶۰۰ نفر نفر جذب آموزش و پرورش آذربایجان غربی می‌شوند

برهانی بیان کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۳۲ متر مربع با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال در حال احداث‌ بوده و کارفرمای این پروژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

وی اضافه کرد: ساخت مدارس در روستاهای "ده شمس" با بیش از ۶۵ میلیارد ریال، "میراباد" با ۵۰ میلیارد ریال و "نالوس" با ۴۵ میلیارد ریال از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش اشنویه افزود: افزایش سرانه فضای آموزشی مورد تاکید است و با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته هیچ پروژه راکد آموزشی در سطح اشنویه وجود ندارد.

اشنویه دارای۱۷ هزار دانش آموز، بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر معلم و ۱۳۸ مدرسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha