فروشندگان پوست روباه در همدان دستگیر شدند

همدان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۲ فرد متخلف که اقدام به فروش پوست روباه در مسیر گنجنامه می کردند شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

رضا دانش پژوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر فروش پوست گونه های حیات وحش در همدان ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با حضور در محل موضوع را رصد کردند.

وی بیان کرد: پس از حضور در محل مشخص شد که ۲ متخلف در کنار خیابان اقدام به فروش پوست کل و بزکوهی می کنند که در بازرسی از چادر و خودروی آنها پوست روباه تاکسیدرمی شده نیز کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: هر چند متخلفان مدعی بودند که این پوست ها را در قبال ارائه پوست گوسفند خریداری کرده سپس آن را به فروش گذاشتند اما مستندات خلاف ادعای آنها را ثابت کرد.

دانش پژوه اضافه کرد: این گونه های حیات وحش شامل روباه، کل و بُز وحشی در منطقه ملایر شکار سپس تاکسیدرمی شده بود و متخلفان که در حرفه دباغی فعالیت و مهارت دارند قصد فروش پوست آنها را داشتند.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران قابل شکار و اجزای آنها بدون کسب مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و تخلف است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان از هم استانی ها خواست با پرهیز از خرید اجزای حیوانات موجب رونق و منفعت کسب و کار شکارچیان فرصت طلب و تداوم شکار غیرمجاز از سوی آنها نشوند.

دانش پژوه اظهار داشت: برخی از افراد با خرید پوست حیوانات و نصب آن بر در و دیوار منزل مسکونی از آن به عنوان تابلو و برای زینت خانه استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha