۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85219340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افتتاح دفتر مرکزی حزب دموکرات عراق در کرکوک متوقف شد

تهران-ایرنا- دادگاه عالی فدرال عراق دستور نخست‌وزیر این کشور مبنی بر توقف روند افتتاح دفتر مرکزی حزب دموکرات عراق در کرکوک را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از العربیه، دادگاه عالی فدرال عراق امروز (یکشنبه) دستور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور مبنی بر توقف روند افتتاح دفتر مرکزی حزب دموکرات عراق در کرکوک را صادر کرد.

امروز همچنین «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان آخرین وضعیت کرکوک را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شامگاه شنبه، موضوع بازگشت نیروهای پیشمرگه وابسته به بارزانی‌ها به کرکوک، این استان را صحنه اعتراض و درگیری کرده ‌است. اهالی کرکوک که مخالف بازگشت نیروهای پیشمرگه هستند، راه‌های ورودی به این استان را مسدود کرده‌اند.

در پی حمله و تیراندازی طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی به خیمه‌های تحصن کنندگان‌ عرب و ترکمان مقابل مقر فرماندهی عملیات استان، یک نفر کشته شده و ۱۲ نفر زخمی شدند.

معترضان عرب و ترکمان از محمد شیاع السودانی - نخست وزیر عراق خواستند تا در تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها بازنگری کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز با توجه به تنش امنیتی بوجود آمده، دستور حکومت نظامی و منع آمد ‎و شد در کرکوک صادر کرد که البته امروز به دستور السودانی و با توجه بازگشت آرامش به این شهر، قانون منع آمد و شد برداشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha