«گردو چینی» سه مصدوم در کلات خراسان رضوی برجا گذاشت

مشهد- ایرنا - مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سه کارگر که در حین «گردوچینی» از درخت در کلات خراسان رضوی سقوط کرده و دچار مصدومیت شدند، توسط بالگرد و آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به مشهد منتقل شدند.

محمد علیشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در یکی از باغات شهرستان کلات روز گذشته رخ داد که اقدامات درمانی و حمایتی برای سه مصدوم توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از مصدومان این حادثه به دلیل وخامت حالش توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد، این مرد ۳۹ ساله اکنون تحت درمان قرار دارد.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: به دلیل همزمان بودن این حادثه و پراکندگی امکان اعزام هر سه مصدوم با بالگرد فراهم نشد و مصدوم مرد ۵۹ ساله توسط اورژانس ۱۱۵ به صورت مستقیم و مصدوم مرد ۳۶ ساله با ستاد هدایت از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) به صورت زمینی به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شدند.

علیشاهی گفت: با کمال تاسف با وجود تذکرات و پیش‌بینی وجود خطرات در روزهای آغازین فصل جمع‌آوری گردو، شاهد سقوط افراد از ارتفاع درخت گردو هستیم که توصیه می شود افراد تمهیدات لازم و ایمنی را در برای پیشگیری از این حادثه مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۶ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

شهرستان کلات بیش از سه هزار هکتار باغ سرسبز دارد که۸۰۰ هکتار آن باغهای گردو و در کنار رودخانه های فصلی و دائمی این شهرستان می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha