گشایش پمپ‌بنزین‌ها در سایه اهتمام دولت؛ راه‌اندازی جایگاه ارسنجان فارس با ۶هزار بهره‌بردار

شیراز-ایرنا-گردشگرپذیر بودن استان فارس و تردد عبور و مرور خودرو در مسیرهای شهری و بین‌شهری این استان پهناور لزوم راه‌اندازی هر چه بیشتر جایگاه‌های سوخت را در مناطق مختلف فراهم کرده؛بهره‌برداری از جایگاه سوخت ارسنجان و بهره‌مندی ۶هزارنفر از امکانات این طرح از جمله اقداماتی است که اخیرا در این عرصه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دنیایی که روز به روز بر تعداد خودروها افزوده می‌شود و ابعاد جاده‌ها و فضاهای شهری گسترش می‌یابد راه‌اندازی جایگاه سوخت یکی از پویاترین کسب و کارها محسوب می‌شود و نیاز به احداث جایگاه های جدید سوختگیری وسایل نقلیه یکی از الزامات به شمار می‌رود.

در واقع جایگاه سوخت یک مکان تجاری است که برای خدمات‌رسانی به توده مردم به بهره‌برداری می‌رسد.

گشایش پمپ‌بنزین‌ها در سایه اهتمام دولت؛ راه‌اندازی جایگاه ارسنجان فارس با ۶هزار بهره‌بردار

چهار هزار و ۴۰۰جایگاه سوخت در کشور

وزیر نفت ۲۲مردادماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که حدود چهار هزار و ۴۰۰جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که همه این جایگاه‌ها فعال هستند.

وی همچنین گفت: ذخایر سوخت بنزین امروز بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است و مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.

استان فارس نیز از استان‌های پرمصرف در سوخت بنزین به شمار می‌رود، لذا این استان پهناور نیاز مبرمی به ایجاد جایگاه‌های سوخت در مناطق و شهرستان‌های مختلف دارد.

از زمان آغاز فعالیت‌های دولت سیزدهم راه‌اندازی و ساخت جایگاه‌های سوخت به صورت ویژه در دستورکار دولتمردان قرار گرفته است.

مدیر وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ۲۸اسفندماه ۱۴۰۱، از افتتاح فاز نخست بزرگترین جایگاه سوخت جنوب کشور در شهرستان آباده با سرمایه‌گذاری ۹۰میلیارد تومان خبر داد و گفت: این جایگاه با سرمایه گذاری ۹۰میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ظرفیت بنزین سوپر، معمولی و نفت گاز و ۲۸ نازل افتتاح و زمینه اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر را نیز فراهم می‌کند.

۳۱۳جایگاه سوخت در فارس

با این حال ساخت و راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت در استان فارس همچنان ادامه دارد، چندی پیش مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس هم اعلام کرد:در طول ۲سالی که از عمر دولت می‌گذرد یعنی از سال ۱۴۰۰ تا تیر ماه ۱۴۰۲، تعداد جایگاه‌ها و فروشندگی‌های عرضه کننده بنزین و نفت گاز از ۲۹۶به ۳۱۳جایگاه رسیده است و می‌توان گفت حدود ۱۷باب به تعداد جایگاه‌های استان افزوده شد.

مصرف بنزین در فارس در چهار ماه گذشته ۹۴۰ میلیون لیتر بوده که این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد مصرف داشته‌ است. این میزان مصرف موجب شده که تمهیدات لازم برای ایجاد جایگاه پمپ بنزین در مناطق روستایی هم اتخاذ شود.

در حقیقت استان فارس به دلیل برخورداری از ظرفیت گردشگری و همچنین میزان بالای مصرف بنزین نیازمند تصمیمات ویژه برای راه‌اندازی جایگاه سوخت حتی در مناطق محروم است.

گشایش پمپ‌بنزین‌ها در سایه اهتمام دولت؛ راه‌اندازی جایگاه ارسنجان فارس با ۶هزار بهره‌بردار

بهره‌برداری از جایگاه سوخت ارسنجان

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اخیراً از راه‌اندازی یک جایگاه سوخت در یکی از مناطق محروم این استان خبر داده و عنوان کرده که با افتتاح پروژه جایگاه نفتی (پمپ بنزین) شرکت تعاونی روستایی شهید مطهری شوراب ارسنجان در هفته دولت، بالغ بر ۶هزار نفر از امکانات این طرح بهره‌مند شدند.

سید کاظم موسوی ادامه داد: جایگاه سوخت شرکت تعاونی روستایی شهید مطهری شوراب شهرستان ارسنجان با مساحت ۲هزار و ۸۳۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال با حضور نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: اعتبار موردنیاز برای ساخت این جایگاه با ظرفیت ۴۸هزار لیتر بنزین و ۴۸هزار لیتر نفت گاز از محل منابع داخلی شرکت و با مشارکت بخش خصوصی تأمین شده است.

موسوی افزود: منطقه شوراب از مناطق کم برخوردار استان فارس بوده که نزدیک‌ترین جایگاه به این منطقه حداقل ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و ایجاد این جایگاه از اقدامات محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم و به منظور توسعه روستایی است که حداقل ۱۵ روستا از خدمات این جایگاه بهره‌مند خواهند شد.

آغاز ساخت از بهمن‌ماه ۱۴۰۰

بدون شک شرایط احداث جایگاه سوخت نیز تابع شرایط و قوانین خاصی است و هر جایگاه با در نظر گرفتن استانداردهای جامع ساخته می شود، در حال حاضر در الزامات حقوقی و تخصصی ایران نیز تمامی دستورالعمل‌ها مطابق با همین استانداردهای احداث جایگاه سوخت پیش بینی شده است.

گشایش پمپ‌بنزین‌ها در سایه اهتمام دولت؛ راه‌اندازی جایگاه ارسنجان فارس با ۶هزار بهره‌بردار

ساخت جایگاه سوخت ارسنجان هم از بهمن ماه ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن استانداردهای لازم آغاز و در هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید؛ با بهره برداری از این پروژه برای تعداد هشت نفر بصورت مستقیم و ۳۰ نفر بطور غیر مستقیم ایجاد شغل شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha