۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85220065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق ایتالیا و عربستان برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه انرژی

تهران-ایرنا- ایتالیا و عربستان سعودی امروز (دوشنبه) توافقنامه‌ای را در بخش انرژی در راستای تقویت روابط اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های دارای اهمیت راهبردی امضا کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا از زمان روی کار آمدن در اکتبر (مهر/آبان) گذشته، به دنبال ایجاد روابط نزدیک‌تر با کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و نسبت به نگرانی‌های ائتلاف‌های قبلی درباره [مسائل] حقوق بشر در منطقه بی‌اعتنا بوده است.

بر پایه این گزارش، ملونی پیش از این ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز لغو کرده است.

یادداشت تفاهم (MoU) نشان می‌دهد که مدت این تفاهم‌نامه ۲ سال است و برای ۲۴ ماه دیگر به صورت خودکار تمدید می‌شود، مگر اینکه یکی از طرفین ۶ ماه قبل از تاریخ انقضای تفاهم‌نامه، طرف دیگر را از تصمیم خود برای عدم تمدید مطلع کند.

خالد الفالح وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در شهر «میلان» اظهار داشت: عربستان سعودی در جهت افزایش حضور خود در کشور ایتالیا بر عرصه انرژی، توسعه پایدار، زنجیره تامین و ورزش تمرکز می‌کند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که اتحادیه اروپا روابط خود را با روسیه را قطع کرده است، ایتالیا در دوران نخست وزیری جوجیا ملونی، نقش بسزایی در ایجاد ارتباط اتحادیه اروپا با تامین‌کنندگان انرژی در خاورمیانه و شمال آفریقا دارد.

در راستای این توافقنامه همکاری، شرکت انرژی ایتالیایی انی (Eni) و شرکت آکوا پاور (Acwa Power) عربستان سعودی برای ایجاد یک پروژه مشترک [تولید] هیدروژن سبز در خاورمیانه و آفریقا همکاری می کنند.

علاوه بر این، ایتالیا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی خلیج فارس برای تامین سرمایه شرکت‌هایی که در بخش‌های مهم و استراتژیک فعالیت می‌کنند، استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha