۷ هزار خادم افتخاری سازمان اوقاف به زائران اربعین خدمت می‌کنند

کربلا- ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ارائه خدمت ۷ هزار خادم افتخاری اربعین این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به گرمی هوا در عراق با هدف رفاه حال زائران اربعین، هشت کارخانه یخ راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به اربعین ۱۴۰۲ اظهارداشت: هر سال بر شکوه پیاده روی اربعین افزوده می‌شود و امسال شاهد افزایش تعداد زوار هستیم و علاوه بر آن از نظر زمانی هم حضور زائر توسعه پیدا کرده و از اول صفر جمعیت قابل توجهی سفر خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زوار نیز نسبت به سال گذشته نظم و برنامه‌ریزی بهتری دارد و حجم فعالیت‌ها قابل توجه است، افزود: در مجموعه اوقاف کشور نیز از خادمان امامزادگان، هیئت امنای بقاع متبرکه، متولیان موقوفات و مبلغان همه به صورت داوطلبانه در ۳۶۰ موکب در مرزها، داخل کشور و در عراق در حال خدمت رسانی هستند.

عادل بیان کرد: بیش از ۷ هزار نفر خادم افتخاری در این موکب‌ها خدمت رسانی می‌کنند و یکی از موکب‌هایی که در جوار حرم امام‌حسین (ع) برپا شده، موکب امام رضا (ع) است که حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) را دارد و خادمان این موکب همه از شهر مشهد برنامه‌ریزی و امکانات را فراهم و خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، موکب امام رضا (ع) را یکی از منظم‌ترین موکب‌هایی عنوان کرد که دارای برنامه‌ریزی بسیار دقیق به لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی است.

وی گفت: در این موکب فضای مناسب برای آسایش، استراحت و امکانات رفاهی همچون وسایل سرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و حمام فراهم شده و هر سال بر امکانات این موکب افزوده شده است.

عادل با اشاره به ساخت و خریداری هشت کارخانه یخ برای زائران اربعین توسط مجموعه اوقاف، افزود: جرقه این اقدام در خراسان رضوی زده شد و این ایده در موکب‌های مختلف در حال اجراست و با این اقدام بخش مهمی از مشکل تامین آب سرد زائران حل شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: موکب امام رضا (ع) در کربلا فعالیت‌های فرهنگی موثری تدارک دیده که از جمله آن حضور چهره‌های شاخص قرآنی، خطبا و ذاکرلت اهل بیت (ع) است که با برنامه‌ریزی حضور پیدا می‌کنند و خادمان موکب که عمدتا مبلغان هستند، کارهای خدماتی و پذیرایی نیز انجام می‌دهند و یکی از امتیازهای ویژه ارتباط عاطفی موثر مبلغان و مجموعه فرهنگی موکب با زائران است که با خاطره خوشی این مکان را ترک می‌کنند.

عادل گفت: در بین جامعه جهانی موضوع اربعین شناخته شده و از ماه‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌شود که این جریان منجر به ظهور خواهد شد، چون سیر اسلام از مبعث، غدیر و عاشورا آغاز و با اربعین به ظهور منتهی خواهد شد و این حرکت عظیم جهانی نوید این را می‌دهد که ظهور تحقق پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha