۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85220843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کربلا نیازمند امکانات اقامتی و رفاهی بیشتری برای زائران است

بغداد - ایرنا - استاندار کربلای معلا گفت: روز به روز و سال به سال به تعداد زائران عتبات عالیات اضافه می شود و این استان در آینده برای میزبانی از زائران به امکانات اقامتی و رفاهی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلا در گفت وگو با برنامه «ابعاد سیاسی» شبکه العهد عراق اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی و نزدیک ۱۰ میلیون ۴۰۰ هزار زائر عراقی (غیرخارجی) در کربلا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تقریبا حدود ۲۲ میلیون زائر اربعین حسینی به کربلای معلا سفر کرده اند، افزود: پیش بینی می کنیم که در پایان راهپیمایی زیارت اربعین، این رقم بیشتر از سال گذشته باشد.

استاندار کربلای معلا با بیان اینکه ما پیش بینی می شود زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته به ۴ و نیم تا ۵ و نیم میلیون نفر افزایش پیدا کند، تصریح کرد: امکانات اقامتی و رفاهی شهر کربلا کفاف زائران را نمی دهد.

وی با بیان اینکه ما پیش بینی می کنیم طی ۱۰ سال آینده تعداد زائران کربلای معلا فقط در موسوم اربعین به ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر افزایش یابد، گفت: در شرایط فعلی هتل ها در سطح کشور و در شهر کربلا جوابگوی این تعداد زائر نخواهد بود.

صیف الخطابی ادامه داد: بنابر این ما به طرح ها و برنامه های جدی برای زیارت اربعین نیاز داریم.

وی با بیان اینکه، کربلا مهد زیارت میلیونی است، تصریح کرد: زیارت میلیونی تنها مختص موسوم اربعین نیست، بلکه کربلا در تاسوعا و عاشورا، روز عرفه، ماه شعبان و در هر شب جمعه در ماه رمضان میزبان میلیون ها زائر حرمین شریفین (امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) ) است، به همین دلیل اجرای طرح ها و برنامه ها برای توسعه امکانات رفاهی و اقامتی زائران عتبات عالیات در کربلا مورد توجه نخست وزیر و هیات دولت عراق است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری عراق در سال های گذشته یک بار به سبب شیوع کرونا و یک بار دلیل تظاهرات و درگیری های سیاسی در این کشور ضربات زیادی متحمل شده است، اظهار داشت: اکنون حرکت جدی در زمینه گردشگری در کربلا به وجود آمده است.

الخطابی با بیان اینکه کربلا به طرح های سرمایه گذاری در زمینه ساخت هتل و امکانات زیرساختی نیاز دارد، گفت: ما در آینده شاهد ساخت هتل های خوب در این شهر خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha