جوادی: فضای اخلاقی ورزش تهران سالم است/میزبانی المپیاد استعدادیابی کاری جهادی بود

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، فضای اخلاقی ورزشی این استان را سالم و مطمئن عنوان کرد.

علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری ۱۱ رشته ورزشی المپیاد استعدادیابی به میزبانی استان تهران، گفت: این اداره کل سعی کرد با پذیرش بیشتر میزبانی‌ها، ۵۰ درصد اجرایی این المپیاد را از حیث میزبانی بر دوش گرفت. سعی کردیم بهترین میزبانی را داشته باشیم و با اجرای برنامه‌های جانبی و فرهنگی تلاش کردیم که ورزشکاران شرکت کننده با بهترین خاطره به استان‌هایشان برگردند. از روسای هیئت‌ها که با یک کار جهادی زمینه را برای میزبانی مطلوب آماده کردند، تشکر می‌کنم

جوادی درباره اینکه آیا استعدادهایی که در این مسابقات به دلایل مختلف مقام نیاورند، مورد حمایت و پشتیبانی خواهند بود، اظهار داشت: ویژگی برگزاری مسابقات در رده سنی پایه این است که شاید برخی از ورزشکاران نتوانند شایستگی خودشان را در قالب یک مسابقه نمایش بدهند و در معرض دید استعدادیاب‌ها قرار بدهند. به همین خاطر ما همه کسانی که در قالب تیم‌های منتخب استان به این مرحله راه پیدا کردند را سعی کردیم در یک پروسه چند ماهه آنها را زیر نظر داشته باشیم تا بتوانند در بازه‌های زمانی مختلف شایستگی‌شان را نشان دهند.

وی درباره پروسه انتخاب برترین‌های استان تهران برای حضور در المپیاد استعدادیابی کشوری، یادآور شد: برای اولین بار المپیاد استعدادهای برتر را در تهران برگزار کردیم و بهترین ورزشکاران هر رشته به ترتیب در مسابقات ناحیه، منطقه، شهرستان و استان شرکت و خروجی قهرمانان در مسابقات المپیاد کشوری حضو پیدا کردند و سعی کردیم عدالت در انتخاب تیم‌های تهرانی رعایت شود.

جوادی همچنین درباره پروژه‌های ورزشی افتتاح شده در هفته دولت در استان تهران هم گفت: هفته دولت پر از اتفاق‌های خوب در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در استان تهران بود. سعی کردیم در جلسه با شهرداری‌ها، دستگاه‌های مختلف، آموزش و پرورش از آنها خواستیم به دنبال توسعه زیرساخت‌های ورزشی باشند و خودشان آنها را اداره کنند. هر چقدر فضاهای ورزشی توسعه پیدا کند در بعد ورزش همگانی، در بحث کاهش‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و ورزش قهرمانی بسیار موثر خواهد بود.در برگزاری المپیاد به یک هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف رسیده‌ایم و از ظرفیت سایر نهادها هم استفاده می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: در هفته دولت شاهد یک پروژه پاکدشت، سه پروژه ورزشی شهرداری در ملارد و بازگشایی استخر رودهن بعد از ۵ سال در استان تهران بودیم. در هفته تربیت بدنی و دهه فجر هم برای افتتاح پروژه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی درباره برخی اخبار در مورد مشکلات اخلاقی در مدارس فوتبال استان تهران هم یادآور شد: با توجه به تاکیدهای که به هیئت‌ها داریم، فضای ورزشی استان تهران از نظر اخلاقی، فضایی سالم و مطمئنی است. در استان تهران یک هم‌افزایی بین همه بخش‌های ورزش از ورزشکار، مربی و پیشکسوت شکل گرفته است و با تکریم پیشکسوتان به دنبال آن هستیم که به نوجوانان ورزشکار بگوییم شما وقتی قهرمان شوید در سن پیشکسوتی از افراد مورد وثوق جامعه و دارای جایگاه اجتماعی خواهید بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha