۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۵۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85221484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکیم: یپاده روی اربعین پیام انسانیت به همه جهان است

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۵۸
کد خبر: 85221484
حکیم: یپاده روی اربعین پیام انسانیت به همه جهان است

بغداد - ایرنا - رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: کربلای معلا به یک شهر جهانی تبدیل شده که بیش از هشتاد ملیت را شامل می شود و پیاده روی اربعین پیام انسانیت خطاب به همه جهان است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه العهد عراق، «سید عمار حکیم» عصر امروز در دیدار با تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه عرب و خارجی که برای پوشش خبری مراسم اربعین به عراق سفر کرده اند، افزود: زیارت اربعین پیامی انسان دوستانه خطاب به همه جهان است که در آن معانی عدالت، برابری، ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن، مبارزه با استبداد و همچنین پیام سخاوت، فداکاری، اخلاص و بخشش که انسان را عزیزتر می‌کند، وجود دارد.

وی با بیان این که هر زائر باید به یک تریبون رسانه‌ای برای انتقال مشاهدات خود در این آیین تبدیل شود، اظهار کرد: یک سکوت عمدی رسانه‌ای برای انعکاس این رویداد بزرگ وجود دارد، هرچند که از مشارکت در آن از ده‌ها میلیون نفر از عراق و کشورهای مختلف عربی و اسلامی فراتر رفته است و حتی کربلا به یک شهر جهانی تبدیل شده است که بیش از هشتاد ملیت از کشورهای مختلف را شامل می‌شود.

حکیم اشاره کرد که این آیین و سایر شعائر مذهبی و مرجعیت دینی و عشایر عراقی هستند که از دین اسلام پاسداری و آن را در عراق حفظ کردند و این شعائر (آیین‌های مذهبی) مهمترین ابزارها برای حفظ جوامع اسلامی و مقابله با عقاید و انحرافاتی که قرار است تحت عنوان آزادی و دموکراسی تحمیل شود، باقی خواهند ماند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که برگزاری پیاده روی زیارت اربعین در این گرمای سوزان و مسیرهای متعدد و مشارکت میلیون‌ها زائر به تنهایی شاهدی بر بهبود اوضاع، امنیت و ثبات عراق است.

وی افزود: ما معتقدیم که کشورهایی که ثبات بیشتری نسبت به عراق دارند قادر به مدیریت چنین مراسمی با این حجم بزرگ نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha