۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85221792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی اربعین جهانی شده است/ همه در یک جا به عشق امام حسین(ع) + فیلم

بغداد - ایرنا - شبکه السومریه عراق با پخش گزارشی از حضور ملیت های مختلف و پیروان سایر ادیان در اربعین حسینی، اعلام کرد که پیاده‌روی اربعین جهانی شده و از همه پیروان ادیان در آن حضور دارند و عشق امام حسین (ع) همه را یک جا کشانده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه السومریه عراق با پخش گزارشی اضافه کرد: حُب امام حسین (ع) همه را یک جا کشانده است.

این شبکه تلویزیونی افزود: عشق به امام حسین (ع) موجب شده تا در مسیر کربلا شاهد برپایی موکب هایی باشیم که توسط ملیت های مختلف و پیروان ادیان مختلف برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اداره می شوند.

یکی از این موکب ها از کره جنوبی است و «کیم» مسئول اداره آن به گزارشگر شبکه السومریه گفت: برای خدمت به زائران اربعین و امام حسین (ع) شرکت کردیم.

وی افزود: ما در همه زمینه ها از جمله آب، تغذیه و امور دیگر به زائران خدمت رسانی می کنیم.

پیاده روی اربعین جهانی شده است/ همه در یک جا به عشق امام حسین(ع) + فیلم

کیم ادامه داد: ما برای خدمت به زائران اربعین حسینی به عراق آمده ایم زیرا امام حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان، مسیحیان و دیگر ادیان نیست . امام حسین (ع) برای همه است.

پیاده روی اربعین جهانی شده است/ همه در یک جا به عشق امام حسین(ع) + فیلم

یکی دیگر از موکب داران که از ترکیه به کربلا آمده است، نیز گفت: من از استانبول برای شرکت در خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) و برادرش اباالفضل العباس به کربلا آمده ام.

وی اضافه کرد: من برای اینکه به اهل البیت (ع) تسلیت بگویم به اینجا آمده ام.

گزارشگر السومریه اضافه کرد: یکی دیگر از موکب هایی که در مسیر کربلا برپا شده متعلق به مسیحیان است. بر بالای این موکب تصویری از دیدار «پاپ» رهبر کاتولیک های جهان با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعه در عراق و شعار« عشق حسین ما را جمع کرده است » به چشم می خورد.

پیاده روی اربعین جهانی شده است/ همه در یک جا به عشق امام حسین(ع) + فیلم

«یحیی جرجیس» از موکب داران مسیحی گفت: در زیارت اربعین عراق همه قشرها مشاهده می شوند و همه فرهنگ ها در عراق در روز اربعین عزادار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha