۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85221829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا میزبان جاماندگان اربعین

پیشوا - ایرنا - همزمان با اربعین حسینی، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی‌الکاظم (ع) در شهرستان پیشوا گرد هم آمدند و در غم چهلمین روز از شهادت سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با اربعین حسین، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان جهان، پس از طی مسافت میدان امام تا صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم، در صحن و سرای ایشان اجتماع کرده و همنوا با کاروان دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

هزاران نفر از عزاداران حسینی از مناطق مختلف و شهرهای اطراف در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، خود را به صحن و سرای امامزاده جعفر رساندند تا معنی واقعی شعار حب الحُسَین یَجمَعُنا را معنی کنند، عشقی که گذر زمان، مشکلات و توطئه دشمنان قسم خورده نظام ذره ای از عظمت آن نکاست.

در طول مسیر حرکت کاروان‌های عزاداری، ده ها موکب و ایستگاه صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی کردند، زن و مرد، کوچک و بزرگ هر کدام در حد وسع و توان خود تلاش کرد تا در حرکت عظیم مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور یافته و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذارد.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همنوا با کاروان اهل بیت (ع) به نوحه سرایی پرداخته و زائران و مجاوران نیز همراه با آنان در غم مظلومیت آل الله به سر و سینه زدند.

بسیاری از عاشقان خاندان نبوت، با پهن کردن سفره احسان حسینی، پس از اقامه نماز ظهر و عصر، عزادارن حسینی را اطعام کردند تا بار دیگر ثابت کنند که هیچ مشکلی نمی تواند آنان را از مسیر عشق حسین و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت دور کند، در روز اربعین حسینی هیچ زائری بدون اطعام مجلس عزا را ترک نکرد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha