۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85221855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر راه و شهرسازی از سایت زعفرانیه بیرجند بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی که رئیس جمهور را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کرده است، از سایت زعفرانیه نهضت ملی مسکن بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد و در این سفر وزیر راه و شهرسازی رئیس جمهور را همراهی کرد.

رئیس جمهور بدو ورود به فرودگاه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای عملیات آماده‌سازی سایت زعفرانیه نهضت ملی مسکن شهر بیرجند بازدید کرد.

۲۲ مرداد سال گذشته خبر عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند اعلام شد.

درحال حاضر با گذشت یک سال، ۶ پیمانکار در سایت زعفرانیه بیرجند کار ساخت ۲ هزار و ۷۲ واحد را برعهده دارند و براساس گزارش مسئولان استان از جمله استاندار خراسان جنوبی قرار است هزار واحد این سایت تا دهه فجر تحویل متقاضیان شود.

این منطقه به الگویی در اجرای سایت‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور تبدیل شده است به طوری که استاندار خراسان جنوبی اول مرداد امسال در بازدید از این سایت گفت: تاکنون متولیان ساخت مسکن در ۱۱ استان کشور از مجموعه سایت زعفرانیه بازدید داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم در این بازید گزارشی از روند اجرای آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن بیرجند و توضیحاتی در خصوص تامین زمین و ساخت مسکن روستایی و به ویژه شناسایی اراضی مستعد جهت الحاق به محدوده روستاهای سطح استان در قالب نهضت ملی مسکن روستایی ارائه داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید با تاکید بر ضرورت شناسایی و تامین حداقل ۲۰ هزار قطعه اراضی روستایی به منظور سامان دهی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستاها توسط بنیاد مسکن و با همراهی اداره‌کل راه و شهرسازی، گفت: همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های زیربنایی استان در خصوص محقق شدن این مهم ضروری است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha