۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85222549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادمان شهدای انبار نفت همدان جاذبه گردشگری می‌شود

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 85222549
یادمان شهدای انبار نفت همدان جاذبه گردشگری می‌شود

همدان - ایرنا - دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: یادمان شهدای منطقه انبار نفت به یک جاذبه گردشگری تبدیل و به مردم معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سردار مهدی فرجی روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی یادمان شهدای منطقه انبار نفت همدان اظهار کرد: این مکان مقدس آغشته به خون ۶۵ شهید والامقام است و ماهیت ایجاد یادمان این است که فراموش نکنیم و همواره به یاد داشته باشیم دشمن کوردل حتی به مرکز ذخیره نفت ما هم رحم نکرد.

وی افزود: دشمن بعثی در عملیات کربلای پنج برابر شجاعت و دلاوری رزمندگان اسلام سر تعظیم فرود آورد و خسته شد، در آن عملیات بچه‌های این استان شجاعت مثال‌زدنی به منصه ظهور گذاشتند.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: دشمن در عملیات کربلای پنج چون در صحنه نبرد توان پاسخگویی نداشت، به شهر حمله کرد و این منطقه را مورد هدف قرار داد همان‌طور که در عملیات رمضان نتوانست به اهداف شوم خود برسد و نماز جمعه ورزشگاه قدس را بمباران کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد و تاسیس یادمان شهدا از جنبه‌های مختلف بر زندگی مردم اثر می‌گذارد ادامه داد: این یادمان به یقین از نظر گردشگری هم اثرگذار است و به یک جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود.

سردار فرجی با قدردانی از مشارکت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در اجرای هرچه بهتر نمایش فصل شیدایی گفت: تا زمان برگزاری اجلاسیه کنگره ملی هشت هزار شهید، برخی یادمان‌ها افتتاح و بعضی دیگر کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که یادمان شهدای انبار نفت با تلاش و همت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تا اجلاسیه به بهره‌برداری برسد.

بمباران انبار نفت یکی از جنایت‌های رژیم بعث عراق است که تا ابد در ذهن مردم همدان باقی خواهد ماند. آن روز کوهی از آتش و دود از انبار نفت همدان قد کشید تا به خیال خود در برابر الوند بایستد.

رژیم بعثی حاکم بر عراق که در مقابله با رزمندگان اسلام در جبهه ها عاجز مانده بود، در شبانه روز ۳۰ دی ۱۳۶۵ در یک اقدام ناجوانمردانه با چهار فروند از هواپیماهای خود به طور همزمان سه نقطه از شهر همدان را مورد حمله قرار دادند که یکی از این مناطق انبار نفت و پمپ بنزین مجاور درویش آباد واقع در تپه مصلی در شرق همدان است.

تاسیسات انبار نفت به طور کلی آسیب دید علاوه بر آن ۱۰ دستگاه خودرو و چند واحد مسکونی و تجاری دچار آسیب کلی و جزیی شد که در مجموع ۶۵ نفر شهید و ۴۲۷ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha