۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85222898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی اربعین منجر به تقویت همدلی ایران و عراق شده است

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان ایجاد جدایی و تفرقه بین ایران و عراق داشتند ولی در سایه اربعین تقویت و همدلی این کشور روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: در جریان پیاده‌روی اربعین دولت، حشد شعبی و مردم کشور دوست و برادر عراق با مهمان‌نوازی شایسته خود حماسه‌ای ماندگار رقم زدند.

وی بیان کرد: امسال موکب‌های مختلف در عراق و در مسیرهای داخلی حماسه آفریدند و پیاده‌روی اربعین را شکوه و عظمت بخشیدند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمنان اسلام با انواع توطئه و دسیسه قصد کمرنگ کردن حماسه اربعین حسینی داشتند اما با حضور میلیونی مردم ناکام ماندند.

صفایی بوشهری ادامه داد: در اربعین حسینی امسال بیش از چهار میلیون نفر از هم‌وطنان شرکت کردند که این نشان از ارادت خاص ایرانیان به مکتب امام حسین (ع) است.

وی افزود: پیام اربعین حسینی به معنای این است که جهان آینده به نام امام حسین (ع) رقم می‌خورد و حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) محقق می‌شود.

صفایی بوشهری همچنین از بصیرت و مجاهدت موکب‌داران و زائرین حضرت امام حسین (ع) در داخل و همچنین خاک عراق قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و اساسی دولت توجه ویژه به بهبود معیشت مردم است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: دولت باید این مهم به‌ عنوان یک کار بنیادین و اساسی مورد نظر داشته باشد تا شاهد بهبود وضعیت مردم باشیم.

صفایی بوشهری افزود: اکنون شرایط زندگی و اقتصادی مردم نیاز به توجه ویژه دولت دارد و این مهم همواره یکی از مطالبه های جدی رهبر فرزانه انقلاب است.

وی گفت: رمز دولت‌های اسلامی کسب رضای خداوند متعال و خدمت به مردم دولت سیزدهم باید به این مهم اهتمام جدی داشته باشد.

صفایی بوشهری افزود: مردم‌داری نشان از عقلانیت مدیریتی بوده و هر دولت و یا مدیری برای موفقیت نیاز مبرم به مردم‌داری دارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگ پایه است و چنانچه همه چیز در حالت ایده‌آل قرار بگیرد ولی فرهنگ سقوط کند این نشان از سست شدن مبانی انقلاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha