۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۳:۵۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85223130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا نیروهای نظامی خود در نیجر را کاهش می‌دهد

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۳:۵۸
کد خبر: 85223130
آمریکا نیروهای نظامی خود در نیجر را کاهش می‌دهد

تهران- ایرنا- یک نشریه آمریکایی جمعه به نقل از مقامات این کشور گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای کاهش نیروهای نظامی خود در نیجر است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نشریه پولیتیکو نوشته است که آمریکا در حال آماده شدن برای کاهش تقریباً نصف نیروهای نظامی خود در نیجر است.

این نشریه آمریکایی افزوده است: ممکن است تعداد کل نیروهای آمریکایی در نیجر از یک هزار و ۲۰۰ سرباز قبل از کودتای اخیر در این کشور به ۵۰۰ تا یک هزار سرباز در چند هفته آینده کاهش یابد.

یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است به پولیتیکو گفت که آمریکا در تلاش است تا واحد نظامی خود را در نیامی کاهش دهد، اما همچنان توانایی انجام عملیات ضد تروریستی را حفظ خواهد کرد.

پیش تر یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرده بود که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در حال جابجایی برخی نیروها و تجهیزات آمریکایی در نیجر و همچنین خارج کردن تعداد کمی از نیروهای غیرضروری از این کشور است.

این مقام گفت که این اقدام وضعیت کلی نیروی ارتش آمریکا در نیجر را تغییر نمی‌دهد اما آمریکا همچنان به بررسی همه گزینه‌ها ادامه می دهد و شرایط را ارزیابی می‌کند.

واشنگتن، فرانسه و سایر کشورهای غربی پس از کودتای ۲۶ ژوئیه که رئیس جمهور منتخب دموکراتیک نیجر، محمد بازوم را برکنار کرد، نتوانسته‌اند راهی برای صلح در نیجر پیدا کنند. تلاش‌ها برای توقف کودتای نظامی در نیجر از سوی آمریکا با وجود اعزام مقامات ارشد این کشور ناموفق بوده است.

شبکه سی ان ان نیز ۹ مردادماه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد حدود یک هزار سرباز آمریکایی پس از بازداشت بازوم رئیس جمهور نیجر به پایگاه آگادز در این کشور بازگردانده شدند و دولت بایدن برای بازگرداندن بازوم به قدرت تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha