۷۶ درصد صهیونیست‌ها معتقدند که اوضاع اقتصادی آنها بدتر شده است

تهران-ایرنا - نتایج جدیدترین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که ۷۶درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که اوضاع اقتصادی آنها در یک سال گذشته بدتر شده است.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، شبکه صهیونیستی "کان" یک نظرسنجی در خصوص اوضاع اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی انجام داده و نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۶درصد صهیونیست‌ها معتقدند که اوضاع اقتصادی آنها در یک سال گذشته بدتر شده است.

بر اساس این نظر سنجی، تنها ۱۲درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که اوضاع اقتصادی این رژیم تغییری نکرده است.

۴۷درصد از صهیونیست ها در پاسخ به این سوال که احساس شما نسبت به آینده رژیم صهیونیستی در پایان سال (عبری) چیست؟ اعلام کردند که «بدبین» هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در داخل سرزمین های اشغالی به‌طور گسترده ای کاهش یافته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در سرزمین‌های اشغالی به دو دلیل است؛ اولی اعتراضات گسترده علیه تغییرات قانون قضایی نتانیاهو و دیگری افزایش عملیات رزمندگان مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری است.

از سوی دیگر "یوئیل نافیه"، اقتصاد دان ارشد سابق وزارت دارایی رژیم صهیونیستی از عملکرد کابینه نتانیاهو انتقاد و اعلام کرد که این کابینه در راستای منافع اقتصادی عمل نمی ‌کند.

پیش از این نیز آژانس بین المللی طبقه بندی اعتباری طی گزارش اعلام کرده که اختلافات موجود درخصوص تغییرات قضایی، رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

جنجال بر سر لایحه تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو قصد تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دارد (بخشی از آن تصویب شده)، به بحران در درون این رژیم تبدیل شده و اعتراض گسترده مخالفان به آن را به همراه داشته است.

در این میان، هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی که نگران جنگ داخلی در سرزمینهای اشغالی در اثر این اختلافات است، تلاش کرده که دو طرف ماجرا را سر یک میز نشانده تا آنها به توافقی درباره این لایحه برسند و رضایت دوطرف تامین شود.

تاکنون چند دور مذاکره با پادرمیانی هرتزوگ بین ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو و ائتلاف مخالفان به ریاست یائیر لاپید و بنی گانتس از سران مخالف برگزار اما به نتیجه ای نرسیده است.

از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، سرزمین های اشغالی صحنه ناآرامی های گسترده و خشونت بار بوده است.

دهها هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه شنبه گذشته در ادامه اعتراضات خود به تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، برای سی و پنجمین هفته متوالی دست به تظاهرات زدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه شب، در ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات قضایی مورد نظر این کابینه تظاهرات کردند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی را که کابینه نتانیاهو بدنبال تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) این رژیم است، برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha