۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85223416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش دانش آموزی زنجان طی ۶ سال گذشته رتبه برتر کشور را کسب کرد

زنجان - ایرنا - رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان زنجان گفت: این هیات ورزشی طی ۶ سال گذشته در شاخص‌های مختلف ارزیابی عملکرد رتبه اول تا سوم را کسب کرد.

عبدالرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۶ سال گذشته، این هیات به لحاظ شاخص های کمی و کیفی بهترین وضعیت را سپری کرده است.

وی گفت: این هیات در ارتباط با شاخص های تعیین شده از سوی فدراسیون ورزش دانش آموزی و در بین استان های گروه سه وضعیت خوبی دارد و در سال گذشته رتبه برتر را کسب کرد.

حسینی افزود: فدراسیون ورزش دانش آموزی، استان ها را بر اساس تیپ بندی و بر مبنای شاخص های از قبیل جمعیت دانش آموزی، تجهیزات و تراکم مورد ارزیابی قرار می دهد.

این مسوول ورزشی ادامه داد: این هیات ورزشی بر اساس چارچوب ها و دستور العمل های ابلاغی نسبت به برگزاری مسابقات در سه مقطع تحصیلی اقدام می کند.

وی با بیان اینکه سالانه تعداد مسابقات ورزشی متناسب با ابلاغیه ها و آیین های نامه های اجرایی متغیر است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع برای برگزاری مسابقات در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان در سطوح شهرستانی، استانی و اعزام به مرحله کشوری اقدام می شود.

رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان زنجان ادامه داد: یکی از اقدامات این هیات، برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال به ویژه در فصل تابستان و بیشتر برای گروه های هدف است.

وی با بیان اینکه در راستای جلب مشارکت عمومی در حوزه ورزش، جشنواره هایی با عنوان" مادر و دختر و پدر و پسر "برگزار می شود، اضافه کرد: این رویداد برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی برگزار می شود که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشته است.

حسینی با تاکید بر همکاری با سایر هیات های ورزشی، گفت: تعامل و ارتباط نزدیک، حذف موازی کاری ها و همراهی با سایر هیات های ورزشی منجر به ارتقای ورزش استان خصوصا در رده های پایه می شود.

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ ، ۵۲ هزار و ۵۷۴ نفر از دانش آموزان استان زنجان معادل یک چهارم جمعیت دانش آموزی استان در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند که از این تعداد ۲۴۰ نفر به مسابقات کشور اعزام شدند و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر از منطقه نیز در مسابقات استانی شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha