پکن فشارهای آمریکا علیه شرکت های فناوری چین را به باد انتقاد گرفت

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر اینکه تحریم ها و فشارهای آمریکا مانع توسعه چین نمی‌شود، تصریح کرد این اقدامات آمریکا فقط باعث می شود عزم و توانایی‌های چین برای خوداتکایی در حوزه فناوری و نوآوری افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین،«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارچه چین گفت:ما همیشه با سیاسی شدن مسائل اقتصادی، تجاری، فناوری و سوء استفاده و تعمیم مفهوم امنیت ملی مخالف بوده ایم.

این اظهارات در حالی مطرح شد که شرکت مخابراتی هواوی چین روز گذشته چندین نوع گوشی همراه با استفاده از تراشه بومی چین رونمایی کرد و مقامات آمریکایی به دنبال تحریم های بیشتری این شرکت چینی هستند.

مائو گفت:اقدامات اخیر واشنگتن، سبب نقض اصول تجارت آزاد و قوانین تجارت بین المللی،برهم زدن ثبات زنجیره های تولید و تامین جهانی شده است که به نفع هیچ کسی نیست.

وی افزود: آنچه می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که تحریم‌ها، مهار و سرکوب نمی‌تواند جلوی توسعه چین را بگیرد، بلکه تنها عزم و توانایی چین را برای اتکا به خود و نوآوری در فناوری تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:چین از روابط سطح بالا استقبال می کند و هر محصولی یا خدماتی از کشورهای مختلف تا هنگامی که مطابقت با قوانین و مقررات چین باشد،حمایت می شود.

پکن فشارهای آمریکا علیه شرکت های فناوری چین را به باد انتقاد گرفت

شرکت اپل هفته گذشته اعلام کرد که در روز چهارشنبه (22 شهریور) سری جدید گوشی های آیفون 15 و ساعت دیجتال آن رونمایی می شود.

بسیاری از رسانه های خارجی با توجه به زمان معرفی محصولات جدید شرکت اپل و هواوی، رقابت این دو شرکت را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha