ترکیه: گروه ۲۰ شروط روسیه درخصوص توافق صادرات غلات را اجابت کند

تهران – ایرنا –رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از چندین رهبر گروه ۲۰ درخواست کرده است به برخی از خواسته های روسیه برای تلاش در جهت احیای توافق غلات پاسخ مثبت دهند.

به گزارش شنبه ایرنا از تاس، اردوغان که برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ به هند سفر کرده است، این موضوع در نشست با همتایان خود در دیدارهایی در پشت درهای بسته مطرح کرده است. به گفته برخی مقامات ترکیه ای دخیل در این گفتگوها ، اردوغان از سران برخی کشورهای جهان درخواست کرده است "بیمه صادرات مواد غذایی و کودهای روسیه توسط شرکت لویدز لندن را تسهیل کنند و مسکو را به منظور پرداخت های بین المللی به سیستم سوئیفت متصل کنند. "

به گزارش تاس، آنکارا در تلاش برای دستیابی به اجماع در تلاش برای احیای این توافق است.

به گزارش ایرنا، مسکو ۱۷ جولای (۲۶ تیرماه) تمدید توافق صادرات غلات اوکراین را رد کرد و گفت که در صورت اجرای بخش روسی این قرارداد، آن را تمدید خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه کشورهای غربی را متهم کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، غربی‌ها به مفاد این توافق عمل نکردند.

قرارداد کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای وارد کننده با پیشنهاد ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha