تسریع در خروج زائران از مرز/ مردم معطل نشدند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم زیرساخت‌های مناسب‌تر و امکانات بیشتری را برای تسهیل سفر زائران فراهم کرد، اظهار داشت: دولت با تسریع خروج زائران از مرزها از معطلی مردم جلوگیری کرد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره وضعیت خدمت رسانی به زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به اینکه سه سال دبیر و سخنگوی ستاد اربعین بودم، کاملا با مسائل، مشکلات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها آشنایی دارم امسال هم در ایام اربعین بازدید میدانی از برخی از مرزها داشتم.

نماینده مردم قصرشیرین با اشاره به پراکندگی جغرافیایی مرزهای ایران و عراق،گفت: ارائه خدمات به زائران در مرزهای فرعی باشماق و تمرچین در کردستان و آذربایجان غربی، در کنار مرزهای اصلی مانند خسروی، شلمچه، چذابه و مهران، علی رغم محدودیت ظرفیت ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی مشکل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به زمان‌بندی دولت برای حضور زائران اربعین گفت: خوشبختانه ناوگان هوایی، زمینی و ریلی برای اولین بار در سال جاری به تعداد کافی فراهم بود و مردم کمتر معطل امکانات خودرویی شدند،به تعداد کافی خودروهای شخصی و عمومی در اختیار مردم بود و به تعداد کافی پارکینگ نیز وجود داشت و نظم و انضباط خوبی در این زمینه برقرار بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس اضافه کرد: علی‌رغم افزایش جمعیت زائران اربعین ، پراکندگی و طول جغرافیایی مرزها، ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی به تعداد کافی در اختیار زائرین در مسیر رفت و برگشت قرار داشت و حمل و نقل زائران کاملا مدیریت شد.

وی درخصوص کمبودهایی در خاک عراق برای زائرین گفت: واقعیت امر این است که مدیریت داخل عراق بر عهده ما نیست و در داخل خاک عراق بخش خصوصی مراسم اربعین را مدیریت می‌کند اما با وجود جمعیت ۲۰ میلیون نفری در مسیر رفت و برگشت به عراق و اینکه بخشی از این جمعیت مردم ایران بودند، دولت عراق به تعداد کافی ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته بود اما کمبودهایی وجود داشت.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دولت برای تسریع در خروج زائران از مرزها و کاهش معطلی مردم،خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته هم اقداماتی برای تسهیل سفر اربعین انجام می‌شد اما دولت سیزدهم زیرساخت‌های مناسب‌تر و امکانات بیشتری را برای تسهیل سفر زائران فراهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مسئولین ستاد مرکزی اربعین هر سال ارزیابی از عملکرد مراسم اربعین تحت عنوان نقاط قوت و نقاط ضعف و همچنین ظرفیت‌هایی که باید ایجاد و امکاناتی که فراهم شود، دارند.

حیدری در بررسی نقاط قوت و ضعف رویداد اربعین گفت: امسال در مراسم اربعین نقاط ضعف بسیار کمتر و نقاط قوت بسیار بالا بود و یقینا برای سال‌های آینده مشکلی برای تردد، رفت و آمد و اسکان زائرین چه در طول مرزهای ما و چه در داخل خاک عراق نخواهیم داشت و هر سال این نظم و انضباط بیشتری پیدا می‌کند.

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha