تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار پنج درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: تردد مسافر از پایانه مرزی این شهرستان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، لطف‌الله بابایی روز شنبه با اشاره به افزایش پنج درصدی تردد از پایانه مرزی بیله سوار، افزود: در پنج ماه سال جاری در مجموع حدود ۳۶ مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۲۵۸ مسافر ایرانی و ۳۴ هزار و ۷۳۸ مسافر نیز خارجی بودند، اظهار کرد: مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه امسال هزار و ۲۵۰ مسافر ایرانی از مرز بیله‌سوار وارد شده اند، بیان کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۹۲۷ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار وارد کشور شده و ۱۷ هزار و ۷۶۶ مسافر نیز از این مرز خارج شدند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۱۵ درصدی مسافران ورودی خارجی از این مرز خبر داد و گفت: در ۵ ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۵۹ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به در ۱۶ هزار و ۹۷۲ مسافر رسیده است.

بابایی همچنین به تردد ۵۰ هزار و ۷۸۹ دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس ، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو وارد مرز شده و ۲۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه خودرو نیز از مرز خارج شده است.

وی با بیان اینکه در پنج امسال ۴۹ هزار و ۸۸۸ دستگاه وسیله نقلیه کامیون و ۹۰۱ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کردند، اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال ۷۴۸ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کردند که امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha