شوق دیدار از خراسان جنوبی تا تهران + فیلم

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85224220
شوق دیدار از خراسان جنوبی تا تهران + فیلم

بیرجند - ایرنا - مردم دیار علم و ایمان بعد از سال‌ها چشم انتظاری امروز شوق دیدار با رهبرشان را دارند و فردا وعده دیدار در حسینیه امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیدار با رهبر معظم انقلاب از آرزوهای دیرینه‌ قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی است که همواره آن را درخواست کرده‌اند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از چند سال‌ قبل این درخواست مردمی را به دفتر رهبری منتقل کرد که اکنون محقق شده است.

در این مسیر رابطه ولی فقیه و مردم دوطرفه است و همانطور که مردم علاقه و ارادت نشان می‌دهند، رهبر انقلاب اسلامی هم نگاه خاص و محبت آمیز دارند.

ایشان ۱۴ آبان ۱۳۹۷ در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ شهدای استان خراسان جنوبی فرمودند: «بنده با بیرجند و آن استان مؤمن‌خیز و عالِم‌خیز از قدیم آشنا هستم؛ استان خراسان جنوبی این‌جور بوده؛ هم مردم مؤمنی در آن استان بوده‌اند - چه در خود بیرجند، چه در قاین و چه در بقیه‌ شهرهای استان - هم علمای برجسته‌ای و بزرگی در این استان بوده‌اند».

شهریور ماه یادآور خاطره ماندگار دیگری هم است؛ وقتی سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در خراسان روی داد که در ۲ روز منطقه دشت بیاض، کاخک و فردوس را ویران کرد، حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در فردوس برای خدمت رسانی به زلزله زدگان به عنوان الگوی عملی از حرکت جهادی و مردمی، اولین اردوی جهادی در ایران نام گرفته است.

و شهریور ۱۴۰۲ قرار است هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی به همراه جمعی از مردم استان سیستان و بلوچستان روز دوشنبه ۲۰ شهریور با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند.

بنابر اعلام مسئولان استان براساس سهمیه‌ای که به خراسان جنوبی تعلق گرفت، از همه اقشار در این سفر معنوی حضور دارند و به نمایندگی از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان با مقتدای خود دیدار می‌کنند.

برخی کاربران اهل خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در آستانه دیدار رهبر انقلاب با مردم دو استان شرقی کشور در فضای مجازی به استقبال این موضوع رفتند و به‌ همین‌دلیل هشتگ #شوق_دیدار در بین هشتگ‌های برتر فضای مجازی قرار گرفته است.

شهریور و تداعی سفرهای تاریخی

شهریور همواره برای مردم خراسان جنوبی تداعی کننده خاطرات زیبا و ماندگار از سفر رهبر معظم انقلاب به این خطه است که برکات زیادی برای مردم به همراه داشت.

حضور آیت‌الله خامنه‌ای بعد از زلزله سال ۱۳۴۷ که آن موقع ۲۹ سال داشتند و در مشهد ساکن بودند موجب آغاز حرکت جهادی و مردمی در روند خدمت رسانی به مردم شد.

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم
پوستر رویداد ملی جهاد مقدس 

ایشان به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس با همراهی جمعی از طلاب به این شهرستان آمدند و ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند که اقدامات مهمی را در خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان داد.

سفر پر برکت به بیرجند و نهبندان

رهبر معظم انقلاب همچنین ششم شهریور سال ۱۳۷۸ در سفری به جنوب خراسان بزرگ چشم مردم این منطقه به ویژه شهرهای بیرجند و نهبندان را روشن کردند و استقبال بی‌نظیری از ولی امر مسلمین به نمایش گذاشته شد که شکوه آن همچنان در قاب عکس‌ها ماندگار است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز بعد یعنی هفتم شهریور سال ۱۳۷۸ به شهرستان مرزی نهبندان در مجاورت کشور افغانستان رفتند و با مردم خونگرم این شهرستان نیز دیدار کردند. هفتم شهریور به عنوان روز نهبندان نامگذاری شده است و هر سال گرامی داشته می‌شود.

ایشان در بخشی از سخنان خود در آن اجتماع باشکوه مردمی گفتند: با سفرم به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسئولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کردند، متمرکز کنند.

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم
سفر ۲۴ سال قبل به جنوب خراسان

مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه مردم شهرستان بیرجند هم با اشاره به نقش قابل توجه مردم این خطه از کشورمان در مبارزات اسلامی ملت ایران، وجود استعدادهای فراوان انسانی و طبیعی را در منطقه جنوب خراسان خاطرنشان کردند و ضرورت احیای این استعدادها را به عنوان یک دستور اسلامی، مورد تاکید قرار دادند.

درخواست دیدار با رهبر انقلاب

از آن زمان به بعد یکی از آرزوهای دیرینه و درخواست‌های مکرر مردم خراسان جنوبی دیدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که همواره با نماینده ایشان در استان مطرح شده است.

از جمله چند سال قبل یکی از دانشجویان این خواسته را با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در میان گذاشت و اطمینان گرفت که پیگیری‌ها برای تحقق خواسته مردم استان انجام می‌شود.

بالاخره در گرماگرم سفر رئیس جمهور و دیدارهای تازه شده و خبرهای خوب مربوط به پیگیری‌هایی که در این سفر یک روزه رقم خورد، شنیدن خبر خوش دیدار با مقام معظم رهبری شور و شعف دیگری در بین مردم ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی یک روز بعد از سفر رئیس جمهور گفت: جمعی از مردم این استان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند.

جواد قناعت افزود: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در سال های قبل پیگیر دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری بوده‌اند و دفتر معظم له پیگیری‌های صورت گرفته را اجابت کردند.

هزار و ۳۰۰ نفر به نمایندگی از مردم استان

سرانجام امروز هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم تهران شدند.

سفری به شوق دیدار با رهبر انقلاب + فیلم
اعزام گروه‌های مردمی به تهران

مراسم بدرقه کاروان شهرستان بیرجند روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در حسینیه جماران برگزار شد و کاروان‌های ۱۰ شهرستان‌ دیگر استان نیز همزمان راهی تهران شدند.

فرماندار بیرجند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: براساس سهمیه‌ای که به استان خراسان جنوبی تعلق گرفت، هزار و ۳۰۰ نفر از مردم خراسان جنوبی توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را پیدا کردند و سعی شد از همه اقشار در این سفر حضور داشته باشند.

علی فاضلی‌فرد افزود: این تعداد در قالب ۳۵ دستگاه اتوبوس از امروز عازم می‌شوند و برخی شهرستان‌ها که مسیرشان دورتر است، زودتر از ما عازم شدند و در مسیر هستند.

وی گفت: به منظور مدیریت واحد سفر برنامه‌ریزی شده که همه افراد از شهرستان‌های استان از مسیر شهرستان‌های خوسف و طبس به تهران حرکت کنند که پشتیبانی خوبی از مسافران انجام شود و مباحث ایمنی و امنیتی هم لحاظ شده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: نماز صبح فردا در مرقد امام راحل اقامه می‌شود و مردم استان برای دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha