پیام امام جمعه بیرجند به مناسبت اولین اردوی جهادی ایران

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیامی به مناسبت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله‌زده فردوس که به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود، اظهار کرد: جهاد و ایثار بالاترین نیاز نوع بشر امروز به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ به این شهرستان سفر کردند و طی حضور دو ماهه در این منطقه ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده سامان دادند.

۱۳ شهریور که به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی کشور شناخته می‌شود، سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در آستانه برگزاری سومین اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، پیامی را خطاب به امام جمعه این شهر صادر کرد که در آن آمده است: حسن ابتکار و سلیقه در بزرگداشت ۱۳ شهریور سالروز سفر جهاد و ایثار حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته در زلزله فردوس، تنها ثبت یک خاطره نیست بلکه در راستای احیای یک تمدن و فرهنگ اسلام است، آن هم از نوع آرمانی که همواره در مکتب انبیا (سلام الله علیهم) برای نوع انسان مد نظر بوده است.

وی اضافه کرد: این وراثت کریمه که از خود گذشتن و خدمت با عشق به دیگران داشتن، که از افضل قُرُبات الی الله است و نیز بالاترین نیاز نوع بشر امروز به شمار می‌رود چرا که فرهنگ منحط اروپای وحشی، بشر امروز را در حد بدترین نوع درنده‌ها، تنزل داده و عرصه زندگی را بر انسان تنگ و تلخ کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در یک مقایسه می‌شود فرهنگ ایثار اسلام ناب، که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده و در جای جای ایران اسلامی و منطقه و نهایتا در سطح بین الملل خودنمایی می‌کند و عشق و بصیرت را به مردم جهان هدیه کرده و خود بیداری عمومی را باعث شده است.

وی افزود: نمونه آن اقبال جهان از اربعین حسینی (علیه السلام) که از همه نقاط زمین و هر دین و مکتب و مذهب به حکم فطرت به آن روی آورده‌اند و این سرآغاز پذیرش تمدن الهی و به پیشوایی منجی جهان انسانی، وسیله حضرت مهدی صاحب الزمان علیه السلام خواهد بود ان شاء الله.

براساس مستندات موجود، حضور کاروان امداد روحانیت به مدیریت رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس و اقامت دو ماهه در این منطقه را می‌توان اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی و پیروان نهضت امام خمینی (ره) نامید که مبدا حرکت‌های جهادی دیگری مانند سیل قوچان، زلزله اسفراین و سیل ایرانشهر شد.

اولین اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان «رویداد ملی جهاد مقدس» ۲ سال پیش در ۱۳ شهریور که روز فردوس نام گرفته است، برگزار شد و شهریور سال گذشته نیز رئیس جمهور شهید در این شهرستان حضور یافت.

سومین اجلاسیه ملی جهادگران به مناسبت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان جهادگر در زلزله سال ۱۳۴۷ و مبدا اردوهای جهادی، ۲۱ شهریور امسال در فردوس برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha