۱۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر در تربت‌حیدریه اسکان گزیدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- بخشدار جلگه رخ از توابع شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با توجه به این‌که رُخ تنها بخش این شهرستان است که در مسیر عبور کاروان زائران پیاده دهه آخر صفر عازم مشهد قرار گرفته است تاکنون افزون بر ۱۰ هزار زائر در این بخش اسکان و پذیرایی شده اند.

حیدر میرزا بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲ روز قبل ۳۰ موکب برای اسکان و ۶ موکب برای پذیرایی در شهر رباط سنگ (مرکز بخش رخ) و روستاهای اسدآباد، حشمت‌آباد، سرهنگ، میان‌دشت و گرماب مهیا شده‌ است.

وی ادامه داد: البته با توجه به افزایش شمار زائران، از دیشب روستاهای رباط میان، نظامیه و فخرآباد را نیز، مهیای زائران کرده‌ایم.

بخشدار جلگه رخ گفت: خدمات ارایه شده در قالب چهار کمیته‌ استقبال، پذیرش، بهداشت و درمان و خدمات رسانی و نیز امنیت، به زائران پیاده دهه آخر صفر ارایه می شود.

میرزا بیگی افزود: از فردا کاروان زائران پیاده رخ نیز عازم مشهد می شود و بر اساس تجربیات سال‌های قبل، پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه هفته کنونی تمامی کاروان‌های زائران پیاده از مسیر رخ عبور کنند و دیگر نیازی به پذیرایی و اسکان در این خطه نباشد.

۱۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر در تربت‌حیدریه اسکان و پذیرایی شدند

وی ادامه داد: از سال‌های قبل سه نیکوکار مشهدی برای ادای نذر خود، با یک آشپزخانه واقع در روستای حشمت‌آباد قراردادی منعقد کرده اند و تا روز پایان عبور زائران ۲۰ هزار پرس غذای گرم بین آنها توزیع خواهند کرد.

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر، ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.

از بین چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ، تنها بخش مرکزی و جلگه رخ در مسیر عبور زائران پیاده کشور به سمت مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha