۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85224350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روابط ویتنام و آمریکا تقویت می شود

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85224350
روابط ویتنام و آمریکا تقویت می شود

تهران- ایرنا - جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از امروز یکشنبه به ویتنام سفر می کند و مقامات تمرکز و هدف مذاکرات وی در این سفر را نیمه رساناها و مواد معدنی حیاتی اعلام کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، آمریکا ماه هاست برای بروز رسانی روابط خود با ویتنام به عنوان کشور کلیدی جنوب شرقی آسیا برای تولید و زنجیره تامین جهانی در تلاش است.

با این وجود، گزارش روز شنبه نیویورک تایمز مدعی شده که ویتنام با روسیه مذاکراتی برای توافق جدید تامین سلاح انجام داده که تحریم های آمریکا را هدف قرار می دهد و بدین ترتیب بر مذاکرات آمریکا و ویتنام سایه انداخته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ویتنام درباره این موضوع اظهارنظری نکرده است.

هانوی در مذاکراتی مشابه با چندین تامین کننده سلاح از جمله آمریکاست. هنوز مشخص نیست این مذاکرات تا کجا پیشرفت خواهند کرد.

در هفته های اخیر ویتنام در چندین نشست دفاعی سطح بالا با مقامات ارشد روسیه شرکت کرده است.

پس از پایان اجلاس گروه ۲۰ در هند، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز عصر برای دیداری رسمی وارد ویتنام خواهد شد. اهداف این دیدار برای افزایش تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری در میانه مناقشات دراز مدت سرزمین میان ویتنام و چین در دریای چین جنوبی برگزار خواهد شد.

پیش تر منبع آگاه گفته بودند جو بایدن در سفر به ویتنام قرارداد شراکت استراتژیک امضا می کنند و قرارداد آمریکا با ویتنام فصل جدیدی از همکاری دوجانبه را برای دو کشور رقم خواهد زد، به ویژه تلاش های ویتنام برای توسعه بخش تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله تولیدات نیمه رساناها و هوش مصنوعی را تقویت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha