۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85225457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارداد ویتنام با بوئینگ  همزمان با سفر بایدن به این کشور

تهران- ایرنا- کاخ سفید امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمایی ویتنام قراردادی به ارزش ۷.۸ میلیارد دلار با شرکت هواپیمایی آمریکایی «بوئینگ» امضا کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از هفته‌نامه آمریکایی بارونز (Barron's)، در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به «هانوی» و دیدار با فام مین تان نخست وزیر ویتنام، کاخ سفید اعلام کرد که قرارداد مهمی بین شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا و شرکت هواپیمایی ملی ویتنام امضا شده است.

آمریکا ماه هاست برای به روز رسانی روابط خود با ویتنام به عنوان کشور کلیدی جنوب شرقی آسیا برای تولید و زنجیره تامین جهانی در تلاش است، از همین رو جو بایدن روز گذشته (یکشنبه) به این کشور سفر کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده امروز اظهار داشت: روابط آمریکا با ویتنام وارد مرحله جدیدی شده است.

بایدن در سفر خود به این کشور آسیای جنوب شرقی گفت که ۲ کشور همکاری خود را در زمینه تکنولوژی، نیمه رساناها و هوش‌مصنوعی تقویت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مقام های آمریکایی گفته‌اند تقویت روابط با ویتنام که کشوری با رشد سریع در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی است، در زمینه پیشرفت به سوی هند- اقیانوسیه باز و آزاد در میانه افزایش نفوذ چین در این منطقه حیاتی و مهم است.

ویتنام در مناقشه‌ای دراز مدت با چین درباره آب‌های دریای چین جنوبی درگیر است.

ویتنام عضو کارگروه اقتصادی هند- اقیانوسیه به رهبری آمریکاست که سال گذشته از سوی بایدن راه اندازی شد. اعضای این کارگروه شامل استرالیا، هند، اندونزی، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی است که ۴۰ درصد رشد ناخالص داخلی جهانی را در اختیار دارند. چین در میان کشورهای عضو این کارگروه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha