۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 85224352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت در مسیر تعادل‌بخشی به حوزه‌های داخلی و خارجی است

تهران-ایرنا- یک کارشناس اقتصاد سیاسی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف، این اقدامات را در مسیر تعادل‌بخشی در اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی ارزیابی کرد.

«خشایار نادی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با تبیین اقدامات دولت در حوزه روابط بین‌الملل که اخیراً مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، اظهار داشت: کشورهای عرب منطقه به‌دلایلی در پی بهبود روابط با ایران هستند و تلاش‌های دولت در این زمینه به ثمر نشسته که بهبود محسوس روابط همسایگان از جمله نمودهای آن است.

وی با اشاره به عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای، آن را پیمانی مهم ارزیابی کرد و گفت: عضویت در این پیمان به‌نفع اقتصاد کشور و منطقه است؛ اعضای این پیمان، هم از نظر جمعیتی و هم از منظر منابع انرژی، دارای ظرفیت‌های قابل توجه هستند که با پیگیری و مدیریت دولت سیزدهم در اختیار ایران قرار می‌گیرد و پیوستن ایران به بازار بزرگ شکل گرفته در پیمان شانگهای می‌تواند بخشی از تحریم‌ها را هم بی‌اثر کند.

این کارشناس اقتصاد سیاسی درباره عضویت ایران در بریکس هم گفت: پنج کشور قدرتمند در حوزه‌های اقتصادی و نظامی در این گروه حضور دارند که صاحب جمعیت عظیمی بوده و در حوزه صنعت، انرژی و نظامی قدرتمندند و قطب جدیدی را شکل داده‌اند و ایران می‌تواند با ایجاد مرکزیت بین این دو سازمان، از اهرم آنها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی استفاده کرده و میان قدرت‌های جهان تعادل ایجاد کند.

نادی با اشاره به حضور کشورهای غنی از قاره‌های مختلف در بریکس گفت: همکاری تنگاتنگ این کشورها در مرحله عمل می‌تواند در اقتصاد و معیشت مردم تأثیر خوبی بگذارد و ایران را هم به این کشورها بشناساند که لازمه این اتفاق رسیدن به مرحله عمل و نماندن توافقات روی کاغذ است.

وی حل مسأله گرانی مسکن و اجاره‌بها را دغدغه مورد تأکید رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: در این حوزه اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مسیر تعادل‌بخشی به این حوزه است و نظارت در حوزه مسکن و مهار دلالان و سوداگران و مالیات بر خانه‌های خالی هم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد تا از تنش در بازار مسکن پیشگیری شود.

این کارشناسی اقتصاد سیاسی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای کاهش شاخص تورم تصریح کرد: مجموعه اقتصادی دولت به‌صورت شبانه‌روز در تلاش است تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و روش‌های کاربردی و مؤثر، این مهم را تحقق بخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha