نخست وزیر چین: خواستار همکاری با انگلیس در چارچوب احترام و اعتماد متقابل هستیم
تصویر آرشیوی نخست وزیر چین

تهران-ایرنا- «لی چیانگ» نخست وزیر چین در دیدار با «ریشی سوناک» همتای انگلیسی خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰، تاکید کرد که پکن خواستار همکاری با لندن در چارچوب احترام و اعتماد متقابل است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، لی چیانگ با بیان این مطلب، افزود: چین و انگلیس دو کشور بزرگ اقتصادی در جهان هستند که روابط نزدیکی با هم دارند.

لی گفت: پکن مایل به همکاری با لندن در چارچوب احترام و اعتماد متقابل، نگاه منصفانه به توسعه یکدیگر و گسترش روابط بلند مدت پایدار بین دو کشور است.

وی افزود: دو طرف باید به همکاری باز و حفظ و گسترش منافع مشترک پایبند باشند.

نخست وزیر چین با اشاره به چین و انگلیس ذینفعان تجارت آزاد هستند، افزود: ما باید به طور مشترک از سیاسی و امنیتی شدن همکاری های اقتصادی و تجاری جلوگیری کنیم، اقتصاد باز جهانی را ترویج و سیستم تجاری چندجانبه را حفظ نمایم.

وی افزود: سازمان تجارت جهانی تضمین می کند که زنجیره های صنعتی و تامین جهانی پایدار و روان هستند.

لی تاکید کرد که دو کشور باید اختلافات خود را به درستی مدیریت کنند و به منافع اصلی و نگرانی های اصلی یکدیگر احترام بگذارند.

وی افزود: پکن از ادامه همکاری‌های عملی انگلستان با چین استقبال می‌کند

لی گفت: پکن مایل به گسترش همکاری در حوزه های تجارت، سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری سبز، علوم انسانی و فناوری با لندن است و بطور مشترک از توسعه پایدار جهانی حمایت می کند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هم در این دیدار گفت: انگلیس به تاریخ و فرهنگ چین احترام می گذارد.

وی افزود: لندن به نقش مهم پکن در نظام بین المللی ارزش قائل است.

سوناک تاکید کرد که انگلیس مایل به انجام گفت وگوهای سازنده و صریح با چین، گسترش همکاری عملی در حوزه های اقتصاد، تجارت، علم و فناوری، رسیدگی مناسب به اختلافات، مقابله با چالش های جهانی از جمله تغییرات اقلیمی و ایجاد یک رابطه پایدار و سومند بین دو کشور است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha