۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85224609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سکوت مقام‌های آمریکایی در برابر افزایش مبتلایان به کرونا

تهران – ایرنا – افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ایالت کالیفرنیا آمریکا با سکوت مقامات ایالتی و بهداشتی مواجه شده و هشداری برای استفاده مجدد از ماسک و یا سیاست‌های جدید مقابله با همه‌گیری این ویروس ارایه نشده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» با پرداختن به این خبر نوشت: علی رغم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ناحیه لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا، هیچ سیاست جدید بهداشتی و طرحی برای استفاده دوباره از ماسک در اماکن عمومی دیده و شنیده نمی شود.

این روزنامه آمریکایی چاپ لس آنجلس، درباره سکوت مقامات بهداشتی آمریکا نوشت: طی هفته های اخیر اماکن عمومی بسیاری در مدارس و محل های کار شاهد افزایش همه گیری کووید-۱۹ بوده و تاکنون مقامات بهداشتی آمریکا هیچ زنگ خطر و هشداری برای شیوع این ویروس اعلام نکرده اند.

«باربارا فرر» (Barbara Ferrer) از مدیران بهداشت عمومی این بخش از ایالت کالیفرنیا درباره شدت گرفتن همه گیری ویروس کرونا و نبود سیاست مشخص مقابله با آن به این نشریه آمریکایی گفت: من تمرکزی برای بازگشت دستور العمل استفاده از ماسک ندارم. درحال حاضر ابزارهای مناسبی وجود دارند که نیازی به بازگشت به چنین نقطه ای نیست.

بنابراین گزارش، این مقام بهداشتی آمریکایی به این نکته اشاره کرد که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ درحال حاضر در ناحیه لس آنجلس، یک نفر در روز بوده و این آمار با توجه به افزایش شمار متبلایان به این ویروس ثابت مانده است.

با این وجود، بخش ایمنی و بهداشت شغلی ایالت کالیفرنیا موسوم به Cal/OSHA، از کارکنانی که طی همه گیری کووید-۱۹ در محل کار در معرض آلوده شدن به این ویروس قرار دارند، خواسته است تا به طور موقت برای جلوگیری از انتشار ویروس، از ماسک استفاده کنند.

در شهر سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا نیز از کارکنان مراکز بهداشت و درمان خواسته شده به دلیل تماس داشتن با بیماران، از ماسک استفاده کنند.

در ناحیه «سانتا کلارا» واقع در شمال ایالت کالیفرنیا، برای عموم کسانی که در واحدهای بهداشت و درمان به سر می برند، از اول ماه نوامبر تا ۳۱ ماه مارس (۱۰ آبان ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ) که فصل زمستان و دوره این ویروس (سرماخوردگی) است، بار دیگر زدن ماسک اعمال می شود.

بنابراین گزارش مقامات بهداشت و درمان در ناحیه لس آنجلس به عموم توصیه کرده اند در صورت تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹، از اولین زمان تماس، به مدت ۱۰ روز به منظور شیوع نیافتن بیماری، از ماسک استفاده کنند و همچنین دست کم به مدت پنج روز در منزل و به حالت قرنطینه به سر برند.

به گزارش ایرنا، درحالی نشریه لس آنجلس تایمز از سکوت مقامات بهداشت و درمان در ایالت کالیفرنیا در برابر افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ خبر می دهد که طی روزهای اخیر شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» گزارشی از افزایش ۱۸ درصدی مبتلایان به این ویروس خبر داد.

«ای‌بی‌سی نیوز» در گزارش خود عنوان کرد: شمار بستری شدگان مبتلا به کووید-۱۹ در هفته منتهی به ۱۹ ماه اوت (با ۲۸ مرداد) به میزان ۱۸ درصد در آمریکا افزایش یافت و به ۱۵ هزار و ۶۷ فرد مبتلا رسید.

با این وجود شمار بستری شدگان مبتلا به کووید در آمریکا به مرز هشدار نرسیده چرا که شمار مبتلایان بستری شده در این هفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر و نسبت به سال ۲۰۲۱ نیز ۵.۵ برابر کمتر است.

این رسانه آمریکایی افزود: با این وجود شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس در هفته گذشته اندکی رو به افزایش گذاشت و حدود ۱.۷ درصد مرگ و میرها در آمریکا را شامل شده است.

سکوت مقام‌های آمریکایی در برابر افزایش مبتلایان به کرونا

شیوع سویه جدید کرونا در ۵ ایالت آمریکا

در همین حال «ای‌بی‌سی نیوز» در مورخ ۱۱ شهریور جاری از شیوع سویه جدید کرونا در پنج ایالت آمریکا خبر داد و نوشت: تاکنون سویه جدید کووید-۱۹، (سویه BA.۲.۸۶) در ایالت های میشیگان، نیویورک، اوهایو، تگزاس و ویرجینیا مشاهده و شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha