۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85224648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طالبان افغانستان پاکستان را به نقض مقررات بین المللی متهم کرد

تهران- ایرنا - وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به بسته ماندن بندر تورخم گفت پاکستان برخلاف همه تعهدات و عرف بین المللی عمل می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، وزارت خارجه طالبان بامداد امروز در بیانیه ای نوشت که نیروهای پاکستانی زمانی به نیروهای مرزی طالبان شلیک کردند که مشغول ترمیم یک ایستگاه امنیتی بودند.

در این بیانیه آمده است که بستن راه تورخم تجارت دو کشور و منطقه را متأثر می‌سازد و تاجران دو طرف را می‌تواند با ضرر تجاری و مالی مواجه ‌کند. قبل از این، محموله انجیر تاجران افغان که از مسیر بندر واگه راهی کشور هند بود، در نزدیکی پلیس در ایالت بلوچستان به آتش کشانیده شد که نگرانی و بی‌اعتمادی عمده ای ایجاد کرد و همچنین، حکومت پاکستان اخیرا صدها کانتینر اموال و محموله های افغانستان را به بهانه قرار داشتن در فهرست حساس در بندر کراچی متوقف کرده است.

طالبان افزود متأسفانه برخلاف همه تعهدات قبلی، عرف حاکم و تعهدات برپایه قوانین بین‌المللی، طرف پاکستانی بیشتر اوقات در بندر کراچی مشکل ایجاد کرده و هم‌زمان با رسیدن محصولات زراعتی و میوه‌ افغانستان ورودی ها را بدون هیچ توجیهی بسته است.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است علاوه بر کشته شده ها، شمار زیاد مسافرین (زنان، افراد سالخورده و کودکان) در دو طرف تورخم که منطقه تجاری افغانستان و پاکستان است، به اقتصاد منطقه آسیب می رساند.

بندر تورخم بعد از درگیری مرزی روز چهارشنبه هفته گذشته میان طالبان و پاکستان، مسدود شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha