دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند بازوی تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان باشد

اردبیل - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند بازوی تحقیقاتی و علمی مناسبی برای سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی این استان باشد.

به گزارش ایرنا ، دکتر جبرائیل رزمجو روز دوشنبه در نشست با رئیس و مدیران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌های پسادکترای مشترک بین مرکز تحقیقات و دانشگاه ادامه داد: برای حل معضلات کشاورزی استان باید از برنامه‌های عملیاتی استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی با بیش از ۱۲۵ نفر هیات علمی متخصص در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و امکانات آزمایشگاهی مناسب قابلیت‌های مناسبی برای همکاری با بخش کشاورزی استان دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۲۵ نفر هیات علمی متخصص قابلیت‌های مناسبی برای همکاری با بخش کشاورزی استان دارد

وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین سازمان جهاد کشاورزی ، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه محقق اردبیلی برای تقویت بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و گفت: گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی و تقاضامحور در حوزه کشاورزی و علوم مرتبط با استفاده از پتانسیل‌های سازمان جهاد کشاورزی از برنامه‌های اولویت‌دار و مورد نظر است.

در این نشست راهکارهای همکاری‌های مشترک، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری دوره‌های پسادکترای مشترک بین اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و مرکز تحقیقات استان و زمینه‌های همکاری ‌علمی و اجرایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه فیمابین دانشگاه محقق اردبیلی و سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات استان اردبیل بررسی شد.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha