تقابل مجدد یوزها و شاخ بلندهای شبدیز بعد از یک دهه

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران و آنگولا برای چهارمین مرتبه امشب برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، تیم ملی ایران در دومین دیدار دوستانه خود در پنجره FIFA day از ساعت ۱۹ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی آنگولا خواهد رفت این در حالی است که این چهارمین تقابل دو تیم بعد از ۹ سال در طول تاریخ خواهد بود.

در ۳ بازی قبل سهم تیم ملی ایران یک برد بوده و دو بازی دیگر نیز به تساوی رسیده است. در مجموع در تقابل این دو تیم تاکنون ۵ گل رد و بدل شده است که سهم تیم ملی ایران ۳ گل و سهم آنگولا ۲ گل بوده است.

نخستین بازی و تنها بازی رسمی بین این دو تیم در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ در دور سوم جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسیده است. فلاویو آمادو در دقیقه ۵۹ برای تیم ملی آنگولا گلزنی کرده‌است و سهراب بختیاری‌زاده در دقیقه ۷۵ با ضربه سر گل مساوی ایران را به ثمر رساند.

در بازی دوم، دو تیم در ۱۲ دی ماه سال ۱۳۸۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم رفتند که تیم ملی فوتبال کشورمان با تک گل جواد نکونام به پیروزی رسید. سومین و آخرین تقابل دو تیم در ۹ خرداد سال ۱۳۹۳ در ورزشگاه هارتنبرگ اتریش برگزار شد که این بازی نیز با تساوی یک بر یک پایان یافت. سیلوا در این بازی در دقیقه ۴۲ آنگولا پیش انداخت و در ادامه در دقیقه ۵۶ کریم انصاری‌فرد بازی را به تساوی کشاند.

تقابل مجدد یوزها و شاخ بلندهای شبدیز بعد از یک دهه

این تیم هم اکنون در رده ۱۱۶ رده‌بندی فیفا و ۱۷ آفریقا قرار دارد و نسبت به کیپ ورد حریفی که این تیم جایگزین آن برای بازی دوستانه با تیم ملی ایران شد ۵۰ رده پایین‌تر است.

نخستین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۷۷ میلادی برابر تیم ملی فوتبال کوبا برگزار شد که این تیم در کشور خود موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد. این درحالی است که فدراسیون آنگولا یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و در سال ۱۹۸۰ نیز به عضویت فیفا درآمد. بهترین پیروزی تاریخ تیم فوتبال آنگولا به ۲۳ آوریل ۲۰۰۰ باز می‌گردد؛ جایی که با نتیجه ۷ بر یک اسواتینی را در لوآندا شکست داد. همچنین بدترین شکست این تیم نیز به ۲۳ مارس سال ۱۹۸۹ باز می‌گردد در جایی که در شهر لیسبون با نتیجه ۶ بر صفر برابر پرتغال شکست خوردند.

پدرو گونسالوز سرمربی ۴۷ ساله و پرتغالی سابق اسپورتینگ لیسبون هدایت آنگولا را بر عهده دارد. این تیم با هدایت این مرد پرتغالی هفته گذشته بعد از تساوی بدون گل برابر ماداگاسکار با کسب ۹ امتیاز و پایین‌تر از تیم ملی فوتبال غنا موفق شد جواز حضور در جام ملت‌های آفریقا را کسب کند. بهترین نتیجه‌ای که تاکنون این تیم کسب کرده حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ بوده است.

هلدر کاستا هافبک ۲۹ ساله لیدزیونایتد و ایوان کالواریو مهاجم ۲۹ ساله لیل را می‌توان از شناخته شده‌ترین و مطرح‌ترین بازیکنان تیم ملی آنگولا دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha