پاکبانان خراسان رضوی مسیر زایران حضرت رضا(ع) را نظافت می‌کنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- شهردار تربت‌حیدریه گفت: این نهاد خدمات اجتماعی به عنوان معین شهرداری‌های جنوب خراسان رضوی، نظافت و پاکسازی مسیر حرکت زایران حضرت ثامن الحجج(ع) را با کمک ۲۰ نفر از همکاران پاکبان و ۱۰ پاکبان از شهرهای همجوار بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، وحید فرخ‌تبار روز دوشنبه در آیین اعزام پاکبانان شهرداری تربت‌حیدریه افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر و افزایش شمار زایران پیاده به حوزه استحفاظی این خطه به عنوان دالان اصلی محور جنوب به شمال کشور و دروازه جنوبی مشهد، شهرداری با استقرار ۲۰ پاکبان تربت‌حیدریه و ۱۰ پاکبان دیگر از شهرستان‌های کاشمر، رشتخوار، گناباد و بجستان، نظافت و پاکسازی مسیر زایران را عهده‌دار شد.

وی ادامه داد: پاکبانان به همراه ۶ دستگاه خودرو پشتیبان و با تجهیزات لازم، علاوه بر استقرار در موکب‌های اسکان و پذیرایی مسیر، در محل امام‌زاده سیدمحمد علوی و ملک‌آباد (بزرگراه باغچه) به عنوان نقطه تلاقی زایران پیاده جنوب و غرب کشور، مستقر خواهند شد.

شهردار تربت‌حیدریه گفت: البته نظافت مسیر رباط سنگ (مرکز جلگه رخ) تا گرماب بر عهده شهرداری رباط سنگ و مسیر آزادراه باغچه تا مشهد نیز بر عهده شهرداری مشهد است.

فرخ تبار افزود: پاکبانان تا قبل از مراسم پایانی ماه صفر مسیر حرکت زائران را نظافت و رفت و روب و سطل‌های زباله را تخلیه می کنند و بعد از اتمام مراسم نیز دوباره نظافت انجام خواهد ‌شد.

وی اضافه کرد: اقدامات مربوط به نظافت و پاکسازی مسیر پیاده‌روی تا پایان روز شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) ادامه خواهد داشت اما در عین حال از شهروندان تقاضا می‌شود از ریختن زباله در مسیر خودداری کنند تا بتوانند به پاکبانان کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha